שיטות לטיפול בהתקרחות שיער גברית ונשית – כל מה שרציתם לדעת.

התקרחות ונשירת שיער הן שתי תופעות ברות טיפול, בעזרת טיפול נכון ניתן לצמצם את התופעה ולדחות את מועד ההתקרחות. השלב הראשון בדרך אל טיפול בהתקרחות שיער מתחיל באבחון הגורם להתקרחות, ישנם מספר גורמים להתקרחות חלקם תורשתיים, חלקם הורמונליים, חלקם תזונתיים וחלקם מושפעים מאורח החיים שלכם.

חשוב לדעת כי התקרחות היא תופעה נפוצה מאוד בקרב גברים וגם בקרב נשים, אם אתם סובלים מנשירת שיער דעו כי אנכם לבד. רוב הגברים יגלו נסיגה של קו השיער הקדמי כבר בגיל 20 או 30, בסביבות גיל 70 כ-80% מהגברים כבר יציגו שיער דליל עד התקרחות.

טיפול בהתקרחות שיער בעזרת תכשירים מקומיים

שיטה נוספת היא באמצעות תרסיס מינוקסידיל משמש לטיפול חיצוני בהתקרחות, יש להשתמש בתרסיס פעמיים ביום תוך התזה על שיער יבש. ישנו תרסיס בריכוז של 5% המיועד לגברים ותכשיר בריכוז  של 2% המיועד לנשים. השימוש בתכשיר בטוח ומתאים לטיפול עצמי, אך ישנם כאלו הרואים בצורך להתיז את החומר על השיער פעמיים ביום מטרד. נציין כי התכשיר יעיל פות במצבים של נסיגת קו שיער קדמי. כמו כן, היו מטופלים אשר דיווחו על מרקם שיער דביק ותחושת יובש הגורמת לגירוי עור הקרקפת. תופעה נפוצה נוספת היא צמיחה של שיער לא רצוי באזור הפנים, התופעה מטרידה בעיקר נשים המשתמשות בתכשיר.

טיפול בהתקרחות שיער בעזרת תרופות

תחילה נדגיש כי טיפול תרופתי מחייב מרשם רופא בשיטה זו אתם חייבים ייעוץ רפואי, יש לדבוק בהנחיות הרופא ולשים לב לתופעות לוואי. טיפול בהתקרחות שיער בעזרת תרופות נפוץ בעיקר בקרב גברים, התרופות מעכבות את הפיכת הטסטוסטרון לדי-הידרו-טסטוסטרון ומצליחות לעכב את נשירת השיער. התרופה נמכרת בישראל תחת השם פרופסיה בכפוף למרשם רופא.

הטיפול התרופתי נוח מאוד ולכן שיטה זו היא נפוצה ביותר, אין כל צורך בהתעסקות יומיומית עם השיער, האפקטיביות של התרופות גבוהה וישנם מקרים רבים בהם מופיעה צמיחה מחודשת של שיער. נציין כי התרופה אינה משפיעה מיד, יש צורך בטיפול של מספר חודשים עד לשלב בו תוכלו להבחין בתוצאות. הפסקת השימוש בתרופה תביא במהרה לחידוש נשירת השיער.

איך מטפלים בהתקרחות שיער נשים?

הגורמים לנשירת השיער הנשית שונים ברובם מאלו של הגברים, נשים סובלות מנשירת שיער אך הן נוטות פחות להגיע למצב של התקרחות בגיל צעיר. טיפול בהתקרחות נשית מתרכז בשינויים באורח החיים, תוספי תזונה, מעקב אחר שינויים הורמונליים ומתן פתרונות קוסמטיים.

טיפול בהתקרחות שיער לנשים יתחיל באבחון הגורמים לנשירה, כאשר מדובר בנשירה בעקבות שינויים הורמונליים לאחר הריון או במהלך גיל הבלות הטיפול יתבסס על תוספי תזונה. נשירת שיער בקרב נשים מושפעת גם משימוש רב בתכשירי עיצוב שיער ומוצרי קוסמטיקה, נשים הסובלות מנשירה מתבקשות לחדול מעיצוב שיער בחום, צביעת שיער ושימוש בתכשירים עשירים בכימיקלים.

שימוש בשמפו טבעי, מעבר לתזונה נכונה, פעילות גופנית קבועה ואורח חיים רגוע יותר יסייעו לנשים בצמצום הנשירה. כאשר מדובר במקרים חמורים יותר הטיפול יתבסס על טכניקת לייזר וטיפול תרופתי.