סיבות להתקרחות גברית ונשית

ראש מלא שיער בריא, מבריק ורך הוא מקור לגאווה בקרב נשים וגברים, שיער בריא ועשיר יחזק את תחושת הביטחון שלנו. התקרחות גברית ונשית מביאה עמה לא מעט תסכולים וקשיים, כל גבר או אישה הסובלים מהתקרחות או שיער דליל מבקשים לעשות כל מאמץ לצמצום התופעה. הצעד הראשון לטיפול בנשירת השיער הוא אבחון הגורם לאבדן השיער, כאשר נדע מהו הגורם לנשירת השיער נצליח לטפל בבעיה טוב יותר.

התקרחות גברית סיבות ותסמינים

קרחת בקרב גברים צעירים הפכה בשנים האחרונות לתופעה שכיחה, המחקרים מגלים כי אחד מתוך 4 גברים יתחיל בתהליך ההתקרחות כבר במהלך שנות העשרים. התקרחות גברית באה לידי ביטוי בדילול של השיער בחלק העליון של הקרקפת ובאזור המפרצים. התקרחות גברית טיפוסית נובעת ברוב המקרים מתורשה, יהיו מקרים בהם ההתקרחות מדלגת דור ומגיעה מהסבא או הסבתא. הגורם להתקרחות הגברית התורשתית הוא הורמון שנקרא דהי-דרו-טסטוסטרון המשבש את פעילות זקיקי השיער. קיימים גם מצבים של התקרחות גברית סיבות רפואיות או גורמים תזונתיים.

התקרחות נשית סיבות ותסמינים

בקרב נשים תופעת ההתקרחות מופיעה לרוב רק לאחר גיל 40. התקרחות נשית באה לידי ביטוי בשיער דליל, תופעות של מפרצים או התקרחות מלאה נדירים בקרב נשים. נשים סובלות מנשירת שיער מסיבות גנטיות, סיבות הורמונליות ומגורמים כמו דיאטה חריפה, שיבושים בפעילות של בלוטת התריס, שינויים הורמונליים בעקבות הריון או לידה, מחסור בברזל, לחץ נפשי, שינויים במזג האוויר, תגובה לטיפול תרופתי.

אפשר יהיה למנוע התקרחות נשית סיבות רבות תוך שינוי באורח החיים ומעבר לתזונה עשירה בחלבונים וברזל.  כדאי להקדים לאבחן את הגורמים לנשירת השיער שלך בכדי לקבל במהרה את הטיפול המתאים ולשקם את מראה השיער. תגובה מהירה נחוצה במקרים של נשירה ושיער דליל, כל נשירת שיער ממקור לא ידוע או נשירה ממושכת דורשת אבחון.

הסיבות לנשירת שיער אצל נשים

המומחים מסכימים כי נשירת שיער אצל נשים סיבות שונות מאלו של הגברים וכך גם הטיפול. בעוד התקרחות גברית נובעת בעיקר מגורמים תורשתיים, התקרחות נשית נגרמת במקרים רבים כתוצאה של ליקויים בתזונה, מתח נפשי ושינויים הורמונליים. מודעות של האישה לאורח החיים שלה, לתזונה ולרכיבים הדרושים לגוף לשיפור בריאות השיער תסייע לה למנוע את הנשירה ולהימנע בעתיד ממצבים של התקרחות. אם את סובלת מנשירת שיער כדאי לגשת לביצוע בדיקות דם, בדיקת קרקפת ואבחון הורמונלי. שימי לב, התקרחות תורשתית בקרב נשים מופיעה בסביבות גיל 40, התקרחות מוקדמת יותר מחייבת אבחון.

ולסיכום

אין כל ספק כי לא כל נשירת שיער תביא למצב של התקרחות, אך כל נשירת שיער לא מוסברת או ממושכת מחייבת אבחון. בעזרת האבחון נוכל לקבל את הטיפול המתאים ולשקם את מראה השיער. כיום ניתן לטפל בהצלחה גם במקרים של התקרחות גברית תורשתית או התקרחות נשית בגיל המעבר. אם אתם סובלים מנשירה זה הזמן ללמוד יותר על התקרחות סיבות ולמצוא את טכניקת הטיפול המתאימה לכם ביותר.