נשירת שיער אצל נשים

שיער הוא אחד הדברים החשובים ביותר במכלול המראה החיצוני שלנו, כרטיס הביקור ואיך שאנחנו חווים את העולם. אנחנו מודעים לעצמינו במיוחד, בכל אשר נוגע לשיער שלנו ואנחנו חווים את העולם דרך האופן שבו אנחנו תופסים שתופסים אותנו, ממש כפי שהיטיב לתאר זאת גופמן- אני זה לא מי שאני חושב שאני, וזה לא מי שאתה חושב שאני, אני זה מה שאני חושב שאתה חושב שאני. זהו אינו ציטוט, אלא תיאור כוונת דבריו שמתארת טוב כל כך את חווית השיער שלנו כמעצבת תפיסת עולם ומבנה איכות חיים.

נשים מכירות היטב את המושג, Good hair day, פרושו יום שיער טוב, וכשיש יום כזה, כל היום נראה אחרת, האנשים נראים אחרת, התקשורת נחווית באופן שונה והכל פשוט טוב יותר. על פניו אפשר היה לחשוב שמדובר על דבר מה שולי, אבל בפועל ולאור ההשפעה הניכרת שיש לו על איכות החיים שלנו, מידת השביעות שלנו מהחיים, וכן גם על רמת האטרקטיביות שלנו. למרות שהוא לא נמצא לנגד עינינו, השיער שלנו מכתיב את הביטחון העצמי ותחושת הנינוחות שלנו בעולם יותר מהרבה דברים אחרים.  בעקבות כך יש לו את היכולת לשפר את איכות החיים שלנו ולהקפיץ אותה באופן שאין שני לו.

נשירת שיער לנשים, על קצה המזלג

נשירת שיער היא חלק טבעי ממחזורי החיים הביולוגיים אשר מתרחשים בגוף האדם. כחלק ממחזורי החיים הטבעיים שלנו, כמו שתאים מתמיינים מתחלקים ומתים, כך גם השיער שלנו נושר ולרוב גם צומח בחזרה. מבנה השיער בנוי מפקעות פקעות שמפוזרות על פני הדרמיס, השכבה החיצונית של העור ומשמש לתפקידים שונים בגוף, על הראש ובכל שאר חלקי הגוף, כאשר על גבי העור שלנו מפוזרת כמות עצומה של פקעות שיער שרק חלקן מומשו ומצמיחות שיער בעוד שחלק ארי מפקעיות השיער בפועל רדומות ויתעוררו לפעילות רק בשלבים מאוחרים יותר של החיים.

על השיער שלנו ונשירתו ישנו מגוון רחב של פרמטרים שונים אשר משפיעים הן ברמת  הנראות, הבריאות, קצב וכמות הנשירה וכן על קצב הצמיחה של השיער שלנו. את אלו ניתן לחלק לגורמים גנטיים ותורשתיים, גורמים סביבתיים וגורמים הורמונליים.

אף על פי שהתקרחות, שמקובלת יותר אצל גברים שגם עבורם מדובר בהתמודדות קשה ביותר, נשירת שיער לנשים היא לעיתים בטרגדיה של ממש. לא שהמציאות מחייבת אסון, אבל התחושות שמלוות את חווית נשירת השיער הנשית הן קשות והקרחה על אחת כמה וכמה. נשירת שיער לגברים כמו גם לנשים ניתן לפתור במגוון של דרכים שונות, טובות יותר ועוד יותר.

כמובן שלא כל נשירת שיער היא התקרחות ולא כל הפתרונות מתאימים לכל המצבים, לכן לפני שתרים למצוא פתרון חשוב לאבחן ולאפיין את הבעיה, ולהבין את המקור שלה. לעיתים גם כאשר מדובר על נשירת שיער מאוד אינטנסיבית, סביר להניח שמדובר על תזונה לקויה ופעילות הורמונלית לא סדירה שוויסות ואיזון שלהם בהחלט יפתרו את הבעיה.

לעומת זאת, כאשר מדובר במצב של התקרחות, הרי שבעיות פולשניות יותר ידרשו וכאן נכנסת לתמונה השתלת שיער. אמנם השתלת שיער לגברים היא תופעה נפוצה ומקובלת יותר, אבל כנראה שבמונחי עלות תועלת, השתלת שיער לנשים היא פרוצדורה חיונית הרבה יותר במונחים של איכות חיים, שביעות רצון, סיפוק עצמי והנאה.

אם גם לכן נמאס לסבול, חבל להמשיך להתקיים באיכות חיים ירודה וכדאי לדעת שיש פתרון והוא אפילו מצוין- השתלת שיער. נכון, מדובר בפרוצדורה רפואית וככזו, דורשת הליך פולשני לצד שימוש בחומרי הרדמה, אשפוז והחלמה. ניתן לבצע השתלת שיער בארץ או בחו"ל ולא מעט אנשים בוחרים את האפשרות של השתלת שיער בטורקיה.

כמה עולה השתלת שיער בטורקיה?

מחיר השתלת שיער נע בין הסכומים של 5,000 ₪ ועד ל 30,000 ₪ בהתאם למקום הגיאוגרפי בו מתבצעת הפרוצדורה, הרופא המבצע , המדינה בה מתבצעת הפרוצדורה וגודל ההשתלה וכמות השערות המושתלות. השתלת שיער במפרצים תעלה  פחות מהשתלת שיער במרכז הראש, כך נכון גם לגבי השתלת שיער סינטטי.

למה כדאי לעבור השתלת שיער בטורקיה?

מלבד הניסיון שטורקיה רכשה בפרוצדורות של השתלה בפרט של שיער ושיניים, והיכולת של רופאיה לספק מיומנות גבוהה מאד בזכות זה, טורקיה התפנתה לאפשר למטופלים שלה פרוצדורות נקיות, פשוטות וקצרות, לצד מתקני שיקום מופלאים שמאפשרים החלמה מלאה במלוא הנוחות והנועם. נוסף על כל אלו, עלות ההשתלה בטורקיה נמוכה יותר מישראל, לעיתים באופן ניכר ומשמעותי, כמו כן ניתן לעבור השתלת שיער ביום אחד, שלה יש את היתרונות המובנים מאליהם.

למי מתאים לעבור השתלת שיער בטורקיה?

השתלת שיער היא פרוצדורה פופולארית, פשוטה ובעלת ערך מוסף שלא יסולא בפז. היא מתאימה לכל מי שסובל מהקרחה, שיער דליל, נשירת שיער כרונית קשה וכל מי שמרגיש שהדימוי העצמי שלו נפגע בגלל שהשיער שלו לא שופע מספיק. השתלת שיער מתאימה גם לשיער מדולל ולא רק לקרחות של ממש והתוצאות מדהימות.

איך עובד התהליך?

מאחר ומדובר בתהליך מובנה שהמון אנשים עוברים אותו ולא רק מהארץ, הכל מאד מתוכנן, מסודר ונגיש. תיירות מרפא היא פעילות מקובלת ברחבי העולם כולו וגם המטופלים הישראלים שמגיעים לטורקיה לקבלת טיפולי השתלת שיער נהנים מתנאים המצוינים של תיירות מרפא לרבות תיווך מלא של כל הפרוצדורות, פערי השפה, ההתנהלות הפרוצדורלית והאדמיניסטרטיבית וכל מה שכרוך בדבר. התוצאה היא אפס מאמץ, מלבד לעלות על טיסה ולהגיע אל הקליניקה בזמן.

מדובר בתהליך בטוח, נוח ומומלץ בעיקר לאור ההשפעה יוצאת הדופן שלו על האנשים שבחרו להשקיע בעצמם. השתלת שיער, בין אם נעשית בטורקיה או בכל מקום אחר מגדילה את מידת האושר של האדם, נקודה.