השתלת שיער בטורקיה

השתלת שיער אצל גברים היא פרוצדורה מבוקשת ביותר, בפרט בשנים האחרונות כאשר הוסרו החסמים החברתיים בכל הנוגע לרצון הטבעי של גברים לשמור על המראה הצעיר שלהם, כמו גם על ראש בעל שיער מלא. אין ספק שטורקיה היא אחד היעדים הפופולריים, בהם מתבצע הליך השתלת שיער לגברים באופן תדיר בקליניקות רבות, נוסף על השתלת שיער לנשים – פעולה שהייתה שכיחה פחות בעבר, אך שהולכת ותופסת תאוצה.

כמה עולה השתלת שיער בטורקיה?

ההשקעה הכלכלית כוללת בתוכה בדרך כלל את כל ההוצאות הקשורות בהשתלה, מה שמושך הרבה ישראלים שרואים בכך עסקה משתלמת ופשוטה, מעטפת של שירות שבמסגרתה הם מקבלים מענה מלא למבוקשם. למרות העובדה שישנם כל כך הרבה גברים מהארץ שכבר עברו את התהליך בהצלחה ובפועל הלקוחות החדשים לרוב מכירים לפחות אדם אחד, שיכול לספר להם עליו מ"מקור ראשון" – עדיין מומלץ שהמתעניינים יכירו בעצמם ומקרוב את השלבים השונים של התהליך ויבינו מה כוללות העלויות של כל חלק בתוכו, על מנת לגבש החלטה נבונה המתאימה לצרכים שלהם וכן ליכולותיהם מהבחינה הפיננסית.

למה כדאי לעבור השתלת שיער בטורקיה?

ריבוי המרפאות העוסקות בטיפולים של השתלת שיער בטורקיה וכן הניסיון הרב שצברו הרופאים במדינה זו, הם שניים מהגורמים העיקריים לכך שכיום היא נחשבת למובילה בתחום. יתרה מכך, אנשי המקצוע שמבצעים את השתלות השיער מקפידים להתעדכן בדרכים החדשניות שבהן ניתן לבצע את ההליך ולהציע ללקוחותיהם את מיטב הטיפולים, שבחלק ממדינות העולם עדיין לא מציעים.

עבור ישראלים ולמרות היחסים המדיניים הקורקטיים לכל היותר בין מדינת ישראל לבין טורקיה, עדיין מדובר ביעד אהוד מאוד, שלפחות בהיבט של טיפולי האסתטיקה – נחשב למסביר פנים כלפיי המגיעים מכאן. הטיסה הקצרה, מחירי המלונות המשתלמים, המעניקים שהייה בתנאים מצוינים בעלויות נמוכות וכן הלגיטימיות שבה נתפשת היום הפעולה להשתלת שיער בחברה הישראלית, הופכים את התהליכים המבוצעים בטורקיה למשאת נפש של ממש, עבור אותם אנשים שמאסו בתופעת ההתקרחות ומעוניינים להשיב עטרה ליושנה.

למי מתאים לעבור השתלת שיער בטורקיה

השתלת שיער יכולה להוות פתרון אסתטי נהדר, עבור כל אדם שמרגיש שההתקרחות הפרטית שלו הפכה לבעיה, שהוא או היא מעוניינים לפתור. נשירת שיער היא תופעה שכיחה שמתרחשת הן אצל נשים הן אצל גברים, לאורך כל החיים, כאשר בתקופות מסוימות היא יכולה להפוך לאינטנסיבית יותר. כאשר הנשירה היא עונתית, היא איננה משפיעה באופן ניכר על המראה המלא של הראש – אך במידה שמקור הנשירה הוא גנטי או נובע ממחלה, ככל הנראה ההתקרחות תלך ותגבר והשיער לא יחזור לצמוח, במקומות על הקרקפת שהולכים ומדללים מבחינת שיער שצומח עליהם.

השתלות שיער בשיטות המתקדמות של ימינו, מאפשרות השגת מראה של ראש ללא קרחות ובטכניקות מתקדמות, שבדרך כלל אינן משאירות צלקות נראות לעין.

הבדלים בין נשירת שיער אצל נשים לעומת גברים

נשירת שיער לנשים, צפויה להחמיר בזמנים שבהם ישנו חוסר איזון הורמונלי או פעילות יתר של ההורמונים, למשל לאחר לידה ובתקופת המנופאוזה. גם כאשר איבוד השיער הוא משמעותי, סביר להניח שקרחות של ממש לא יווצרו, זאת על אף שכן קיימות נשים שסובלות מהתקרחות ניכרת ומכאן שהליך השתלת שיער בטורקיה עבור נשים – מייצר עניין אצל עוד ועוד כאלה שכן מתמודדות עם בעיה חמורה כזאת.

נשירת שיער לגברים לעומת זאת, מתרחשת בעיקר בגיל העמידה ואצל רבים מהם – אפילו הרבה לפני כן. הגורמים הם לרוב גנטיים, משמע שגבר מקריח יהיה ככל הנראה בנו של אדם מבוגר שהקריח. עם זאת, אורח חיים לא בריא ומחלות שונות, יכולות לייצר נשירה ולהאיץ את תהליך ההתקרחות. בסופו של דבר, מרבית הגברים מתמודדים עם איבוד ודילול שיער, במיוחד באזור המצח והמפרצים, שהולכים ונחשפים עד להתגלות של עוד ועוד חלקי קרקפת ללא שיערות.

השתלת שיער במפרצים, למעשה, היא אחת מהפרוצדורות המבוקשות ביותר כיוון שברגע שממלאים את החלק הזה של הראש בשיער, מתקבל באופן מיידי מראה צעיר ורענן. על אף שמדובר בתהליך של השתלת שיער סינטטי, השילוב בין בחירה נבונה של מיקום השתלים לבין מקצועיות ויסודיות בביצוע התהליך עצמו – מייצר מראה טבעי, שהגברים שעוברים אותו וגם הנשים – מרוצים ממנו מאוד.

איך עובד התהליך ומה זה כולל?

 

חשוב להבין כי על אף היותו של ההליך קצר יחסית, הוא עדיין ניתוח לכל דבר: גם השתלת שיער ביום אחד היא מורכבת וכוללת פעולות מקדימות של הכנה לניתוח, שלבים בניתוח עצמו המתבצעים בהרדמה וכן התאוששות לפי הוראות מדויקות שעל המושתלים לעקוב אחריהן.

תהליך של השתלת שיער אורך לכל הפחות חמש שעות, כאשר היקף הטיפול ומורכבותו וכן איכותו של הציוד הטכני העומד לרשות הרופא המטפל – יכולים להוסיף לזמן שיידרש. ההכנה להשתלה תכלול שלבים של אבחון ספציפי באשר למטופל ובחירת שיטת ההשתלה שתתאים לו וכן בדיקות דם ואבחונים פיזיים נוספים.

השתלת השיער בפועל וההתאוששות אחריה

במועד ההשתלה עצמה, תתבצע הרדמה מקומית ויוצאו זקיקי שיער מאיזור נסתר בגופו של המטופל – ולאחר מכן יושתלו באיזורים המיועדים לכך, בקרקפת ראשו. בסיום התהליך, יועבר המטופל להתאוששות וקבלת תרופות מתאימות ובסופו של דבר ישוב למלון למנוחה. המשך ההתנהלות היום יומי של המטופל, מרגע סיום ההליך ועד לטיסה בחזרה לישראל, ייעשה בהתאם להוראות הרופא המטפל ובין היתר ייקרא המטופל לחבישה נוספת ולפרוטוקול שיושמע באוזניו, בנוגע לניהול אורח חיים בריא שמסייע להחלמה אחרי השתלת השיער ומעודד את הצלחתה, לרבות תנוחות שינה מומלצות בתקופה הראשונה.

הניסיון הרב והמוניטין החיובי של הקליניקות הטורקיות – נוסף על הנהירה של ישראלים רבים ליעד זה, לצורך ביצוע השתלות שיער, מסייעים להמשך עידוד הפנייה לרפואה בטורקיה לצורך זה וממצבים אותה כמדינה שנחשבת למובילה בענף וככזו שתורמת להתפתחות שלו.