נשירת שיער אצל גברים

נשירת שיער אצל גברים יכולה להופיע בגלל סיבות גנטיות ותורשתיות אך יכולה להעיד גם על מחלות ומצב בריאותי לא תקין.

בערך כ 90% מהמקרים של נשירת שיער אצל גברים נובעת מתופעה תורשתית זאת אומרת שקרוב לוודאי שאבא, סבא או בני משפחה אחרים גם סבלו או עדיין סובלים מהתופעה וכמובן נשירת שיער באחוז גבוה מהמקרים נגמרת בקרחת אצל גברים.

אם נסנן את בעיה גנטית עדיין יש עוד אחוז של גברים שיסבלו מנשירת שיער בגלל בעיות בריאותיות כאלה ואחרות כגון: תזונה לא נכונה, אנמיה, היגיינה וכו'.

לכן אם אתם גברים שסובלים מתופעת נשירת שיער ולא משנה אם זה בגיל צעיר מאוד, כן גם לפני הצבא ובגיל ההתבגרות ואם זה בגיל מבוגר מאוד, יש להגיע לרופא עור ולאבחן ממה נובעת נשירת השיער ולשלול מחלות.

גברים - יש מה לעשות נגד נשירת השיער

השיער נושר ונושר – איך מטפלים בתופעה ונמענעים מקרחת עתידית?

יש לנו פיתרון! או במילים אחרות יש מספר פתרונות לנשירת שיער והתקרחות גברית, כמו שאמרנו נשירת שיער אצל גברים זה דבר נפוץ  וכל גבר וגבר בוחר את הפתרון היעיל ביותר בשבילו:

– טיפול באמצעות כדורים: טיפול זה יעיל אך יש לו תופעות לוואי רבות והרבה גברים מעדיפים לקבל טיפולים אחרים.

– טיפול באמצעות קרמים ותכשירי שיער: יש תכשירי שיער כמו מינוקסי שעוזרים מאוד לטיפול בתופעה של נשרת שיער אצל גברים, התכשיר יקר יחסית וכאשר מפסיקים את הפעילות בו לאחר זמן מה השיער ממשיך לנשור והקרחת תתחיל לבצבץ.

ממה נובעת נשירת שיער ומה ניתן לעשות בנידון?

נשירת שיער הוא תהליך ביולוגי טבעי מחזורי ונורמלי. בתוך שכבות העור מצויים זקיקי שיער שחלקם פעילים וחלקם רדומים. אלו הפעילים מצמיחים שער והרדומים מצויים מתחת לפני העור באופן שאינו חשוף לעין הבלתי מזוינת.

לאורך הזמן, שיער נושר ושיער חדש צומח בחזרה כאשר זקיקי השערה הישנים יכנסו לפעולה עם הזמן ויצמיחו שער גם הן. זה המעגל שמאפשר לקיים נוכחות מלאה של שער למרות שמתקיימת כל הזמן נשירה שלו. לא כל נשירת שיער מחייבת התייחסות מידית, ולעיתים מדובר כאמור בתהליכים טבעיים ובריאים, שאמורים להתקיים. נשירת שיער אצל גברים שמתקיימת בהיקף רחב יותר צריכה להוות נורת אזהרה וכדאי בהחלט לטפל במצב.

טיפול בנשירת שיער צריך להיות מותאם באופן אישי למצב הפרטי של האדם ומקומו בחיים. במקרים של אובדן שיער מסיבות תורשתיות וגנטיות היריעה של פתרונות הטיפול תהיה קצרה וממוקדת והיא מסתכמת בהשתלת שיער ואילו תופעות נקודתיות שמהוות תגובה למצבים אחרים ניתן יהיה לטפל תוך טיפול בגורם שהוביל לנשירה.

בין הגורמים הנפוצים שמהווים טריגרים לנשירת שיער באופן כללי ולנשירת שיער אצל גברים בפרט אלו הם ריאקציות לטיפולים תרופתיים מסוימים, מצבי דוחק אקוטיים וגם כרוניים, חוסר תזונתי, חוסר איזון הורמונלי ועוד. במצבים שבהם יש גירוי ספציפי שמוביל לאובדן שיער, טיפול בנשירת שיער יהיה אפקטיבי ויפסק עם הסרת הגירוי.

טיפול נגד התקרחות לעומת זאת יהיה מאתגר יותר, שכן התקרחות היא כבר תהליך שהחל עם סוף מוגדר מראש ומאד מותווה וברור, על כן העצירה כאן צריכה להיות של האקטיבציה הגנטית, כלומר ההתכנות נמוכה למדי. זה ידוע שהפעילות של הגוף מנוהלת רק בחלקה על ידי תוכנית ההפעלה הגנטית המקודדת ואילו בחלקה השני ולעיתים המשמעותי יותר היא מנוהלת על ידי הסביבה והשפעותיה. ישנן תרופות שונות כיום שמיועדות לעצירה של תהליכי התקרחות. במסגרת טיפול נגד התקרחות ניתן לעשות שימוש בתכשירים השונים שקיימים בשוק כיום, אלו לרוב מבוססים על תרסיס, אבל לא רק. התקרחות שתפסו אותה בזמן יכולה להיעצר וגם אם יהיה בלתי אפשרי לשקם את מה שנהרס ללא השתלה, יכול שניתן יהיה לעצור את התקדמות הקרחה והחמרת המצב.

השתלת שיער לגברים מספקת פתרון אולטימטיבי שלא רק שמשקם את מה שנהרס, אלא גם עוצר את תהליכי ההקרחה, אותם תהליכים שלרוב לא ניתנים לעצירה, כמובן שככל שמקדימים לטפל בבעיה, כך הפתרון יהיה בעל תרומה רבה ומשמעותית יותר, בפרט כאשר מדובר על התקרחות גברית בגיל צעיר.

השתלת שיער- איך זה עובד?

התקרחות אצל גברים היא תופעה כמעט בלתי נמנעת ולמרבה המזל השתלת שיער כפי שהיא נעשית כיום, עם טכנולוגיה מתקדמת ותנאי טיפול יוצאים מן הכלל, הפתרון שנגיש הוא מלא ובר קיימא.

גברים שבוחרים לעבור פרוצדורה של השתלת שיער מחזירים לעצמם את חייהם בחזרה ונהנים מרמות גבוהות יותר של אושר בחיים שלהם, כמו גם סיפוק עצמי, שביעות רצון, שיפור במערכות היחסים שלהם וכן שיפור בביצועים בעבודה. אין ספק שההשפעה המטיבה של התהליך הנפלא מהדהדת בכל גזרה של החיים.

פרוצדורה של השתלת שיער היא פרוצדורה קצרה, בטוחה וידידותית מאד, בין אם מדובר על השתלת שיער במפרצים או השתלת שיער סינטטי, בין אם זו השתלת שיער ביוון או השתלת שיער בקפריסין. אם להיות כנים יותר אנשים בוחרים לעשות השתלת שיער בטורקיה מאשר בישראל ולא רק בגלל המחיר, ואפשר להבין אותם. טורקיה הפכה בשנים האחרונות למעצמה של השתלות שיער וכתוצאה מכך מיומנת במיוחד בביצוע פרוצדורות מוצלחות ביותר. התוצאות מדברות בעד עצמן וכמובן העובדה ששווי המטבע המקומי חלש יותר משלנו, מה שהופך את העלויות שם לנגישות יותר עבורנו כדובדבן רצוי במיוחד.

התהליך עצמו הינו תהליך קצר שעל פי רוב מסתיים ביום אחד והוא כולל השתלה של זקיקי שיער רדומים אל האזורים הקרחים ועידודים להתעוררות, כך שבעצם מתאפשר תהליך אורגני וטבעי לחלוטין. כאשר התהליך מתבצע בחוץ לארץ ובפרט במקומות כמו טורקיה, יוון וקפריסין המטופלים נהנים מתנאי שיקום יוצאים מן הכלל.

השתלת זקיקי שיער טבעיים מאפשרת קיום מחזוריות של השערה לטווח הארוך ובכך מבטיחה את קיימות הפרוצדורה והישארותה לטווח הארוך.

כדאי לדעת שמעט מאד דברים משפיעים על רמת האושר שלנו בטווח הארוך. וודאי כבר שמתם לב שלא משנה כמה יקר רכב החלומות, כמה זמן לקח לנו לחסוך בשבילו וכמה רצינו אותו, מהרגע שהוא אצלנו ועד הרגע שבו אנחנו מסיימים להתלהב ממנו ומסתגלים לזה שהוא אצלנו לרמה שהוא צונח לאותה המדרגה כמו הרכב הישן שלנו מבחינת האושר שהוא מוסיף לנו, עובר זמן קצר ביותר. זה נכון לגבי הרבה מאד דברים בחיים, תהליך ההסתגלות הזה שמעמעם את תוספת האושר שההישג החדש שלנו מוסיף לנו.

זה לא נכון לגבי פרוצדורות אסטתיות וקוסמטיות וזה לא נכון לגבי השתלת שיער שתרומתה ממשיכה להדהד לאורך זמן ומידת האושר שהיא מוסיפה לחיים ממשיכה להיות גבוהה ומוחשית במהלך החיים, הן עבור הגברים והן עבור הנשים, בכל הגילאים באשר הם.