האם יש הבדל בין השתלת שיער לגברים ולבין השתלת שיער לנשים?

בין אם אתם צריכים לעבור השתלת שיער לנשים או השתלת שיער לגברים, ייתכן שאתם מבולבלים מהמידע הרב הקיים באינטרנט. מסתבר שהתחום של השתלות שיער רק הולך וצובר תאוצה, מה שמשאיר את המטופלים לבחור בין קליניקות רבות ושונות. כיצד נבחר בקליניקה הנכונה? ומה הן שיטות השתלת השיער הנפוצות כיום? הנה כל המידע.

השתלת שיער היא לא רק הליך רפואי, אלא גם הליך תרבותי לכל דבר. אם למשל בטורקיה נפוץ מאוד היתקל בזקנים אצל גברים, אז השתלת זקן תהיה נפוצה בטורקיה. כמו כן, השתלת פאות לחיים, השתלת גבות ועוד. ואם לוקחים את הדוגמה של ישראל, כאן יהיה יותר נפוץ להיתקל בהליכים של השתלת שיער בראש. וכמו שיש השתלת שיער לגברים, יש גם הליכים של השתלת שיער לנשים. בואו נדבר על כל מה שבין לבין. נתחיל עם הנושא של ההתקרחות ואיבוד השיער.

מה אני צריכה לדעת על השתלת שיער?

אם אתם מחפשים מידע בנוגע להליכים של השתלות שיער, כנראה שגם לכם נמאס מהמצב הקיים. כנראה שהמצב הקיים הוא איבוד שיער, התקרחות, ולפעמים גם גנטיקה של שיער דליל. אם כך, אנחנו כאן כדי להגיד לכם חד וחלק – אין צורך להשלים עם ביטחון עצמי נמוך כתוצאה מאיבוד שיער.

התקרחות היא לא מצב נתון. התקרחות היא תהליך שאפשר לא רק למנוע, אלא לגרום להפסקתו. בפועל, כאשר משתילים זקיקי שיער, בעצם מעודדים מחדש את הצמיחה של השיער על הראש, בזקן, בגבות ועוד. ואם מדברים על השתלות שיער לגברים ונשים, אתם אולי תופתעו לדעת שההשתלות הנ"ל נפוצות אצל שני המגדרים.

סוגי השתלות שיער לגברים והשתלות לנשים

ישנם סוגים של השתלות שיותר נפוצים אצל גברים, וסוגי השתלות יותר נפוצות אצל נשים. למשל, נשים לעיתים בוחרות לעבור השתלת גבות. השתלת גבות היא אפשרית כאשר האישה מדווחת על צמיחה דלילה של שיער בגבות. דבר זה שאפשרי לפתור באמצעות זקיקי שיער אשר נלקחים מאזורים אחרים בגוף ומושתלים בגבות. יש לציין, על זקיקי השיער להיות איכותיים. מיד נגיע לדבר גם על כך.

בפועל, אחוזי ההצלחה של השתלת גבות הם גבוהים למדי. בדרך כלל, לאחר מספר חודשים כבר אפשר להבחין בצמיחה מוגברת יותר של שיער בגבה. בעוד שחלק מהנשים יבחרו לעבור טיפולי קוסמטיקה כמו קעקועים בשיטת השיערה, חלק אחר מהנשים יבחרו לעבור את השתלת הגבות. מה עדיף? כל אחד ואחת יגיעו למסקנות שלהם.

השתלות שיער של גברים ומידע שכדאי להכיר

עוד בתחום של השתלות שיער, אצל גברים הפעם, יש לכם גם השתלות שיער לגברים מסוג השתלת זקן. בדומה לסוגי השתלות אחרים, גם השתלת זקן מאופיינת בלקיחת זקיקי שיער מאזורים שבהם יש צמיחה מוגברת של שיערות.

לאחר שהזקיקים נלקחים ממקומות כמו עורף המטופל, יהיה ניתן להשתיל את הזקיקים באזורים של הפנים והזקן. לאחר מספר חודשים יהיה ניתן להבחין בצמיחה מוגברת של שיער באזורי הזקן. בבואכם לבחור את הקליניקה שבה תעברו את השתלת השיער, תהיינה לכם אפשרות לבחור בקליניקה ישראלית ובקליניקה בחו"ל.

השתלות שיער בחו"ל מול השתלות שיער בישראל

חשוב לדעת, השתלת שיער בחו"ל מצריכה לא מעט מורכבויות שונות, כמו למשל התמודדות עם החלמה והתאוששות במדינה זרה. מעבר לכך שכנראה יהיה לכם יותר קשה להתאושש במדינה זרה, אתם צריכים לזכור גם את העלות של בית המלון.

אם אין לכם מקום להתאושש בו כמו דירה של בני משפחה, אתם צריכים להוסיף את העלות של בית המלון לעלות של השתלת השיער. כמו כן, קחו בחשבון שישנן חברות פרטיות אשר מלוות את המטופלים בתהליכים של השתלת שיער בחו"ל.

השתלת שיער בחו"ל – מה צריך לדעת?

בין אם אתם עומדים לעבור השתלת שיער בטורקיה, השתלת שיער בקפריסין או ביוון, יהיה חשוב להבין את הרופאים, לתקשר איתם ולקבל מהם מידע מדויק. ואם אתם לא דוברים את השפה המדוברת במדינה הזרה, והרופאים לא דוברי אנגלית, אתם תצטרכו סיוע חיצוני שעולה כסף.

ואם תעברו השתלת שיער בישראל, אתם לא תצטרכו את כל הסיוע החיצוני הזה, מה שמוזיל משמעותית את התהליך. אבל העניין הוא כזה, בדרך כלל השתלות שיער בישראל יהיו יותר יקרות מאשר השתלות שיער סינטטי ביוון, השתלות בטורקיה וכדומה.

כמה עולה השתלת שיער בממוצע?

בממוצע, אפשר להגיד שהמחיר של השתלת שיער הוא כ-3.5 אירו עבור זקיק שיער אחד. אבל חשוב להבין, שאין אפשרות להשתיל רק זקיק שיער אחד. בפועל, אתם תעברו השתלת שיער של זקיקי שיער רבים, מה שמגיע עד כדי סכומים של כ-9,000 ₪ – 30,000 ₪ בממוצע.

כמו כן, מחירי השתלת שיער גם משתנים בהתאם לסטטוס ההתקרחות של המטופל או המטופלת. אם המטופלים מגיעים במצב התקרחות מתקדם מאוד, זה כמובן יקשה על הצלחת הטיפול של השתלת השיער. כשמשתילים זקיקי שיער, חשוב להשתמש בזקיקים איכותיים ותקינים שמסוגלים לעודד צמיחה מחודשת של השיער בקום המושתל.

מה יקרה אם מצב ההתקרחות מתקדם?

אם מצב ההתקרחות הוא מתקדם מאוד, הזקיקים של השיער כנראה יהיו פחות איכותיים. אם כך, ההמלצה היא לעבור את התהליך כאשר מצב איבוד השיער עוד בשלביו הראשוניים. יהיה אפשרי לעבור את התהליך של השתלת השיער גם במצב התקרחות מתקדמת, אבל פחות מומלץ.

הכלל הנ"ל רלוונטי לגבי השתלת שיער במפרצים והשתלת שיער בגבות, השתלת שיער בזקן והשתלת שיער בראש. במקביל לבחירת הקליניקה שבה תעברו את ההשתלה, יהיה חשוב גם לבחור את הטיימינג הנכון לתהליך הזה.

תקופת ההחלמה וההתאוששות לאחר השתלות שיער

חשוב לזכור, לאחר השתלת שיער נדרשת גם תקופת התאוששות והחלמה. במהלך תקופת ההתאוששות אסור לכם להיחשף רבות לשמש החמה, במיוחד לא בחודשים כמו יולי אוגוסט. ההמלצה בדרך כלל תהיה חבישת כובע בחודשים האלו.

אם אתם מעוניינים לעבור השתלת שיער, רוב הרופאים ימליצו לכם על השתלת שיער בחודשים ספטמבר-אוקטובר. ככה תוכלו להרוויח את ההתאוששות במהלך חודשים שאינם קיציים. ולא פחות חשוב מכך, תוכלו להרוויח את החגים הרבים שיש במהלך החודשים האלו (עד אפריל).

עיתויים נכונים לעבור השתלות שיער

אם תעברו את התהליך של השתלת השער לפני החגים, לא תצטרכו לקחת חופש במיוחד בכדי להחלים מההשתלה. לגבי היעילות של תהליכי השתלות שיער לגברים והשתלות לנשים, בדרך כלל יידרש ממכם להגיע להמשך ביקורות ולעיתים גם המשך טיפולים.

וקחו בחשבון, יהיה לכם הרבה יותר קל לעבור את המשך הטיפולים והביקורות אם תקבלו אותם כאן בישראל. אם למשל עברתם השתת שיער בטורקיה או השתלת שיער ביוון, סביר להניח שתתקשו לטוס לשם בחזרה בכל פעם שתצטרכו סיוע רפואי. אם כך, קחו את העלויות האלו בחשבון כאשר אתם משקללים את הכדאיות של השתלת שיער בישראל מול השתלת שיער בחו"ל. וכמובן, שכנראה שיהיה לכם הרבה יותר קל להתאושש קל"ב. תוכלו להיתמך בבני המשפחה, בני הזוג והחברים, מה שיותר בעייתי כאשר אתם בחו"ל, אולי גם בלתי אפשרי.

תוכן עניינים

לשיחת ייעוץ ללא עלות