כיצד למנוע נשירת שיער אצל נשים?

נשירת שיער בקרב נשים הינה תופעה לא נעימה שכן השיער משפיע על המראה החיצוני בצורה ניכרת. נשים מייחסות חשיבות רבה לשערן ורבות מהן משקיעות בו כספים רבים, מגיעות אל הספר (בדרך כלל ספר קבוע) ומטפחות אותו בתדירות גבוהה.

ישנן כמה סיבות אשר עשויות לגרום לנשירה וכאשר אנו אומרים נשירה אנו מתכוונים לנשירה שאינה טבעית ומהווה עניין שגרתי – (אין סיבה להיבהל גם אם נושרות הרבה שיערות לאחר החפיפה!), יש להבדיל בין סוגי הנשירה, כאשר אנו אומרים נשירה אנו מתכוונים למצב בו בה השיער החדש לא מספיק לצמוח ולהחליף את השיער שנשר.

 

למה יש נשירת שיער בקרב נשים?

כפי שציינו ישנן כמה סיבות אשר עשויות להוביל לנשירה בקרב נשים.

להלן מספר סיבות שעשיות לגרום לתופעה:

  1. ירידה ברמות האסטרוגן – בגיל המעבר חלה ירידה ברמות האסטרוגן, הירידה עשויה לגרום לנשירת שיער.
  1. תורשה – נשירת השיער יכולה להיות תורשתית.
  1. לחצים נפשיים – נשים שסובלות מלחצים נפשיים, דיכאון, הפרעות נפשיות או צורכות תרופות נגד דיכאון עשויות לסבול מנשירת שיער.
  2. תזונה- העידן המודרני והסגידה לאידיאל היופי גורמים לנשים רבות לבצע דיאטות קיצוניות אשר מרוקנות את הגוף מחומרים חשובים כמו למשל: ברזל, חלבון ועוד. כמו כן, עשויות נשים צמחוניות לסבול מנשירה בשל מחזור בויטמין B12 וברזל.
  3. מחלות – מחלות שונות כמו למשל- אלופציה אראטה, מחלות שמלוות עם חום גבוה או דלקות יכולות לגרום לנשירה אך לרוב השיער צומח לאחר שהאשה מבריאה. כידוע, גם חולים בסרטן שעוברים טיפולי כימותרפיה סובלים מנשירה.
  4. טראומות – ניתוחים מסובכים עשויים לגרום לנשירה אך גם במצב זה, כמו במקרה של מחלות שונות עשוי השיער לחזור למצבו הקודם.
  5. תפקוד לקוי של בלוטת התריס- בלוטת תריס שעובדת יותר מידי או פחות מידי עשויה לגרום לנשירת שיער.
  6. הריון – נשירת השיער יכולה להיות תוצאה של הפלה או הריון.
  7. הפסקת גלולות ומחזור- נשים שמפסיקות לקחת גלולות לאחר תקופה ממושכת, נשים שנוטלות גלולות או הפסקת מחזור עשויים לגרום לנשירה.
  8. תת חומציות הקיבה – היפוכלורידריה – מצב בו הקיבה מייצרת מעט חומצות. מיצי הקיבה מסייעים בספיגת ויטמין B12 ומינרלים נוספים, היעדרם עשוי לגרום לנשירת שיער.
  9. תרופות – תרופות שונות כמו למשל- תרופות לבלוטת התריס, תרופות נגד קרישת דם, תרופות שמטפלות בלחץ דם ועוד עשויות לגרום לנשירת שער.
  10. הפרעות הורמונליות – כאשר ההורמונים אינם מאוזנים עשויות להופיע מגוון תופעות, ביניהן נשירת שיער.
  11. עישון ופעילות גופנית – עישון וחוסר פעילות גופנית גורמים לכלי הדם להתכווץ, כתוצאה מכך נפגעת זרימת הדם למגוון אזורים בגוף, ביניהם המוח- במצב זה עשוי השיער לנשור.

 

איך עוצרים נשירת שיער אצל נשים? או במצב יותר טוב- "איך מונעים נשירת שיער אצל נשים?"

לאחר שהבנו מהן הסיבות לנשירת שיער בקרב נשים ננסה לענות על השאלה: "מה עושים נגד נשירת שיער אצל נשים?", ובכן, ישנן כמה דרכים להפסיק את הנשירה או אפילו למנוע אותה בהקדם.

ראשית, יש להבין מדוע השיער נושר- אם האשה הייתה חולה, ילדה תינוק וכו' הזמן יעשה את שלו ותוך כמה שבועות המצב ישוב לקדמותו אך אם לא מדובר על אחד מהמצבים הללו יש לפנות את רופא עור מומחה ולהיבדק.

 

להלן כמה דרכים שעשויות למנוע או להפסיק את הנשירה:

1.לאכול נכון – תזונה מאוזנת תחזיר לגוף את הויטמינים הנחוצים, במידת הצורך ניתן לצרוך תוספי תזונה כמו למשל- ברזל. במידה וצורכים תוספים יש לקחת אותם בזמנים הנכונים- את רוב הויטמינים למשל יש לקחת בבוקר. כמו כן, יש להפחית את הרמות של ויטמין A.

2.טיפולים – ניתן להשתמש בתכשירים שונים שמונעים נשירה, חלקם דורשים מרשם מרופא.

3.טיפול בשיער – אין למתוח את השיער, לסרק אותו פעמים רבות או לחפוף אותו באופן יומיומי.

  1. ביצוע פעילות גופנית – פעילות גופנית קבועה תשפר את זרימת הדם ותגרום לגוף לפנות את הרעלים. שיפור זרימת הדם אל הראש והקרקפת עשוי לסייע במניעת הנשירה.
  2. הפחתת לחץ- פעילות מרגיעה כמו למשל: פסיכותרפיה, עיסוי, עיסוק בתחביבים מרגיעים וכו' עשויים לסייע להפסקת הנשירה.
  3. במידה ולא נמצא פתרון והשיטות לא סייעו ניתן להשתמש בתוספות שיער שיגרמו לו להראות מלא ובריא יותר- אך לפני כן יש לנסות לטפל בשורש הבעיה (קיימות שיטות נוספות לטיפול בנשירת שיער).

 

אם מבחינים בנשירה רצינית יש לבדוק את הסיבה, לפנות לייעוץ מקצועי ולקבל טיפול יעיל. חשוב מאוד לא להזניח את המצב. טיפול נכון עשוי לסייע מאוד.