נשירת שיער אצל נשים גורמים

נשירת שיער אצל נשים הינה תופעה מוכרת אך פחות נפוצה מנשירת שיער אצל גברים ולמרות זאת נשים שסובלות מנשירת שיער עשויות לחוש תסכול וירידה בביטחון העצמי. קיימות סיבות רבות אשר עשויות לגרום לנשירה. במאמר זה נציג בפניכם 8 סיבות שעשויות לגרום לנשירת השיער.

נשירת שיער אצל נשים – 8 סיבות אפשריות:

גיל – נשירת השיער עשויה להופיע אצל נשים בגיל ארבעים ומעלה. נשירת שיער אצל נשים מבוגרות קשורה לתורשה- כאשר לאם או לאב הייתה נשירה. כמו כן, יכולה הנשירה לדלג על דור. נוסף על כך, קשורה הנשירה לשינויים הורמונליים ויש לציין שהיא חלקית.

תזונה – נשירת השיער יכולה להיווצר בעקבות תזונה לקויה או דיאטה קיצונית. במצבים אלו פוחתות כמויות הוויטמינים, הברזל, החלבון וכו'. הקשר בין נשירת שיער אצל נשים וויטמינים גדול ביותר. נוסף על כך, מהווה החלבון מרכיב חיוני בתהליך צמיחת השיער.

חוסר שינה – מחסור בשינה טובה של 7-8 שעות עשוי לגרום, בין היתר לנשירת שיער. לצערנו, אנשים רבים אינם מגיעים למספר השעות הנחוצות לגוף.

בעיות בתפקוד בלוטת התריס וחוסר איזון בהורמונים – כאשר האיזון ההורמונלי מתערער כתוצאה מתפקוד לקוי של בלוטת התריס עשויה להופיע נשירת שיער. כדי לדעת האם הסיבה הורמונלית יש לבצע בדיקת דם ולבחון את הרמות של הורמוני הבלוטה. כמו כן, יש לבדוק את רמות הטסטוסטרון ולעקוב אחר המחזור החודשי- הפרעות אלו עשויות להוביל לנשירת שיער.

מחלות ותרופות – מחלות אוטואימוניות, בעיות בתפקוד הכבד, דלקת ריאות, חום וכו' עשויים לגרום לנשירת שיער. כמו כן, עשויות תרופות וטיפולים מסויימים כמו למשל: תרופות נגד דיכאון, תרופות שמכילות ויטמין A, טיפולי כימותרפיה, תרופות חוסמי בטא ועוד לגרום לנשירה.

שחלות פוליציסטיות – תסמונת מוכרת אשר עשויה לגרום לאי סדירות במחזור ואף למצב בו האשה לא מקבלת מחזור. התסמונת עשויה לגרום לנשירת שיער.

נשירה לאחר הלידה – נשים רבות סובלות מנשירת שיער לאחר הלידה. הסיבה לכך היא שבמהלך ההיריון נמצאים זקיקים רבים יותר בשלבי צמיחה ובעקבות שינויי ההורמונים הם שבים למצב מנוחה- דבר שגורם לנשירה.

לחץ – נשים שנמצאות בלחץ ומתח עשויות לסבול מנשירת שיער.

 

נשירת שיער אצל נשים – פתרונות

לנשירת שיער אצל נשים יש טיפולים מגוונים, נציין כמה מהם:

מומלץ להימנע מתסרוקות מתוחות שיוצרות לחץ על הקרקפת.

מומלץ להקפיד על תזונה נכונה שמספקת לגוף את הויטמינים והרכיבים הדרושים.

ניתן להשתמש בתכשירים ושיטות טבעיות. נשירת שיער אצל נשים עשויה להשתפר באמצעות טיפול טבעי כמו למשל שימוש בשמפו שמכיל חומרים טבעיים- זרעי ענבים, שמן קוקוס ועוד.

אפשר לנסות להשתמש במסרקי לייזר, משחות וכו' כדי לשפר את זרימת הדם אל הקרקפת.

להירגע – כפי שציינו, לחץ עשוי לגרום לנשירת שיער. באמצעות הרפיות או עיסוי של הקרקפת יהיה ניתן להמריץ את הדם אל עבר זקיקי השיער. זרימת החמצן והמזון לאזור הקרקפת יוכלו לשפר את המצב.

במידה והסיבה ברורה והאשה עברה הריון או ביצעה דיאטה קיצונית היא תוכל לשפר את המצב על ידי שינוי התזונה והמתנה אך במידה והגורם אינו ברור יש לגשת אל רופא מנוסה אשר יאבחן את המצב ויציע טיפול מתאים.