שימור שיער והתקרחות דרך קופות החולים – טיפולים למניעת נשירת שיער

נשירת שיער מתרחשת כל הזמן אך כאשר מדובר על נשירה משמעותית ואין איזון בין השיער שנושר ובין השיער שצומח ישנה בעיה. נשירת שיער עשויה להתרחש בקרב נשים וגברים אך היא מאפיינת יותר את הקהל הגברי, הנשירה יכולה להיות תוצאה של הריון, הפסקה של נטילת גלולות, הפסקת ווסת, לידה או במילים אחרות – שינויים הורמונליים, שימוש בתרופות מסוימות, בעיה בבלוטת התריס, לחץ, אנמיה, בעיות עור, תזונה לקויה וכמובן – גנטיקה שהיא הסיבה המוכרת ביותר. נשירת השיער עלולה לגרום לתסכול ופגיעה בביטחון העצמי, על כן, מנסים רבים לטפל בה באמצעות דרכים שונות.

אבחון מקצועי של רופא עור או רופא משפחה – להבין מהו המקור של הבעיה

כדי להצליח לטפל בנשירת השיער יש לדעת מה גורם לנשירה, לשם כך יש להגיע לרופא עור או לרופא משפחה ולעבור אבחון פשוט במהלכו מושך הרופא בשיער (בעדינות) ובוחן את כמות השיערות שנותרו בידו. נוסף על כך, נשלח המטופל לבצע בדיקות דם. המטרה של הבדיקות היא לשלול או לאשר קיום חסרים או מחלות, לפעמים שולח הרופא את המטופל לבצע גם בדיקה הורמונלית,שכן לפעמים הסיבה היא הורמונלית. במקרים בהם הבדיקות מגלות שהסיבה הורמונלית יציע הרופא למטופל לפנות אל קופת החולים בו הוא חבר, לרוב יהיה מדובר בגברים.

תרופות לעצירת נשירה וצמיחת שיער – תרופות אפשריות לנשירת שיער ותופעות לוואי

הטיפולים הנפוצים שמציעות קופת חולים מכבי, קופת חולים לאומית וקופות החולים כללית ומאוחדת כוללים שימוש בתרופות כאשר כל אחת מהקופות משתתפת במימון התרופות או ממנת אותן. ברוב הפעמים יציעו קופות החולים לגברים את התרופה "פרופסיה", מטרות התרופה הן לעצור את הנשירה ולסייע לשיער לצמוח. את התרופה ניתן לקחת רק באמצעות מרשם מרופא ורק מגיל 18.

הפרופסיה נמצאה כיעילה בטיפול בהתקרחות גברית אך עלולות להתלוות לה תופעות לוואי שעשויות לפגוע באיכות החיים, ביניהן: הפחתת נוזל הזרע והפחתה בחשק המיני – לרוב, התופעות הללו זמניות. כמו כן, הן חולפות אצל חלק מהמשתמשים לאחר שהמטופלים מפסיקים לצרוך את התרופה. במחקרים אחרים התגלה כי חלה ירידה בנפח של בלוטת הערמונית אך איכות הזרע נשמרה, התגלה שהמטופלים סבלו מאין אונות והפרעות השפיכה ונמצא כי חלו שינויים ברמות סטרואידים מסוימים שמשפיעים על תפקודו של המוח עד כדי הגעה למצב של דיכאון. תופעות נוספות שהתגלו הן שלפעמים הפרופסיה גורמת להגדלת חזה – התופעה חולפת לאחר הפסקת השימוש.

נוסף לתרופה פרופסיה יכולות קופות החולים – מכבי, כללית, לאומית ומאוחדת להציע את התרופה מינוקסידיל, התרופה מיועדת לנשים וגברים. קיימים מספר סוגים של מינוקסיל, ביניהם: Minoxi  ו- Hairgain  שמכילות מרכיב פעיל זהה. אפשר למצוא את התרופה בריכוז של 5%, 2%, בג'ל או בתמיסה. את הג'ל או התמיסה יש למרוח על הקרקפת כאשר המטרה היא להרחיב את כלי הדם באמצעות הרפיה של דפנות העורקים.

חשוב לדעת שיש לתרופה חסרונות רבים – יעילותה מוגבלת, לאחר שכלי הדם שנמצאים בזקיקים קורסים תוגבר נשירת השיער וגם לאחר שמפסיקים את הטיפול הנשירה יכולה להמשיך.

תזונה נכונה  – לצרוך את הרכיבים החיוניים לצמיחת השיער

דרך נוספת שעשויה למנוע את נשירת השיער או לסייע בשמירתו יכולה לכלול שינויים בתזונה, קופות החולים בישראל מציעות קבלת ייעוץ מתזונאית שיכולה לאבחן אכילה שאינה נכונה ולבנות תפריט מזין שמכיל את הרכיבים שחשובים לצמיחת השיער.

לעקוף את התרופות עם מענה חיצוני – מטופיק ועד תוספות שיער ופאות

אנשים שלא מעוניינים לצרוך תרופות יכולים לטפל בבעיה באמצעות תכשיר שעונה לשם: "טופיק", התכשיר מכיל פרוטאין וקרטין בצבע של שיער המטופל והוא נתפס באזורים בהם השיער נשר על ידי חשמל סטטי שנמצא בין השיערות. התכשיר נחשב לאיכותי ונאמר עליו כי לא ניתן לזהותו גם כאשר עומדים בקרבת המשתמש. הבשורה המשמחת היא שאין לטופיק תופעות לוואי והוא יכול לסייע מאוד במקרים בהם השיער דליל.

תוספות שיער ופאות הינן דרך נוספת שמאפשרת לסובלים מנשירת שיער לכסות את ראשם בשיער טבעי או מלאכותי. ניתן לחבר את התוספות באמצעות הלחמת שיער או הדבקה לקרקפת. היתרונות של תוספות השיער והפאות הם שקל להשתמש בהן, חסרונותיהם הם שקל לזהות אותן ושההדבקה וההלחמה עלולות להזיק לשיער הטבעי של המשתמש, הסיבה לכך היא שכאשר השיער מתחבר באמצעות הלחמה הוא מושך את השיער הטיבעי, במקרה של הדבקה צריך המשתמש לגלח את האזור אליו מודבק השיער ולמרוח עליו דבק כך שהשיער שגולח אינו צומח יותר.

לעסות את הקרקפות – טיפול נעים ומזין בחסות הרפואה המשלימה

הרפואה הסינית מאמינה שנשירת שיער יכולה להיות תוצאה של חוסר תנועה לשורשי השיער כך שבעצם לא מגיעים מספיק דם וחומרי הזנה אל השורשים. כדי להזרים את הדם וחומרי ההזנה ולהרגיע את המתח ממנו סובלים אנשים רבים מציעה הרפואה הסינית טיפולי עיסוי כמו למשל: עיסוי ראש וצוואר ושימוש בשמנים שמסייעים בהפחתת לחצים. עיסוי נוסף שעשוי לסייע הינו טווינה, עיסוי זה מתבצע ללא שימוש בשמנים ומתמקד בעורף כך שגם הוא יכול להפחית מתחים ולהזרים דם ורכיבים חיוניים שיחזקו את השורשים של השיער.

על השתלת שיער באמצעות לייזר

השתלת שיער באמצעות לייזר היא דרך נוספת להתמודדות עם הנשירה, אך לצערנו, ברוב המקרים היא לא נחשבת לטיפול רפואי שכלול בסל הבריאות ורק במקרים נדירים כמו למשל – מקרים בהם טיפול רפואי גרם לנשירה יהיה אפשר לטפל בנשירה באמצעות השתלה באישור רפואי, אך גם מצבים אלו אינם בטוחים. במילים אחרות – ברוב המקרים קופת חולים לאומית, קופת חולים כללית, קופת חולים מאוחדת וקופת חולים מכבי לא יציעו לחבריהן טיפולי השתלות שיער ולכן, במידה שמעוניינים לבצע השתלת שיער יש לפנות לשוק הפרטי.

השתלת שיער באמצעות לייזר מתבצעת על ידי שליחת קרן לייזר שיוצרת נקבים בקרקפת, לנקבים הללו מושתלות שיערות שנלקחו מהחלק האחורי של הראש כך שהן עמידות בפני ההורמון DHT שאחראי על תופעות ההתקרחות. השתלת השיערות מתבצעת באמצעות זרוע רובוטית ולאחר מספר חודשים יהיה ניתן לראות את השיפור והשיער יהפוך לאחיד ומלא.

תופעות הלוואי של השתלת שיער באמצעות לייזר יכולות להיות: גירודים, כאב, נפיחות או תחושת עקצוץ אך הן חולפות במהירות. תופעות רציניות יותר עלולות להיות: כוויות ואדמומיות לאורך זמן אך במקרה שבוחרים במטפל מוסמך ובעל ניסיון הסיכונים קטנים.

מעוניינים לטפל בנשירת השיער בהקדם? פשוט צרו קשר

כפי שציינו – קיימים מגוון סוגים של טיפולים שיכולים לסייע במניעת התקרחות ושמירה על השיער הקיים ורצוי עבור הסובלים מנשירה לנסות לטפל בבעיה ולבחור בדרך שמתאימה להם. טיפול יעיל שניתן בהקדם האפשרי יוכל למנוע נשירה נוספת ולסייע בשמירה על המראה החיצוני וכתוצאה מכך – על הביטחון העצמי.

אם אתם מעוניינים להימנע מנטילת כדורים שעלולים לגרום לתופעות לוואי תוכלו לבצע למשל השתלת שיער בלייזר, טיפול שקופת חולים לאומית, כללית וקופות החולים מכבי ומאוחדת לא נוהגות להציע. תוכלו לפנות אל מכונים שמתמחים בתחום השתלות שיער על ידי השארת פרטים והם יחזרו אליכם במהירות עם הצעת מחיר.

אם אתם רוצים להתעדכן בעוד סיקור עבור שירותים לטיפולים אסתטיים שאפשר לקבל דרך קופות חולים אתם יכולים לקרוא הודות הסרת פטרת ציפורניים בלייזר דרך קופות חולים ולראות אם מקבלים שם את הטיפולים המוצעים בלייזר או רק דרך טיפולים שיגרתיים שמקובלים בקופות החולים השונות.