סיבות לנשירת שיער לא חסרות, אך יש סיבות שאם בגללם נושר השיער צריך ללכת מיד לרופא עור.

מיד כאשר תתחילו לאסוף מידע על נשירת שיער תגלו מידע רב, לא בכל מצב של נשירת שיער הסיבות זהות. יש נשירת שיער אצל נשים סיבות משלה ויש נשירת שיער גברים סיבות משלה. ההבדלים בין הגורמים לנשירת השיער הגברית והנשית הולידו גם טכניקות טיפול נפרדות, שיטות הטיפול המתאימות לגברים אינן בהכרח מתאימות גם לנשים.

המראה החיצוני שלנו בעידן המודרני זוכה לחשיבות רבה ובהתאם לכך גם מראה השיער. גברים ונשים בכל גיל מבקשים להילחם בנשירת השיער ולמנוע את החמרתה עד למצב של התקרחות. יהיו מקרים בהם אפשר יהיה לטפל בנשירה ולהחזיר את מראה השיער לקדמותו ויהיו מקרים בהם ניתן יהיה רק לעכב את ההתקרחות ולהציע פתרונות קוסמטיים.

נשירת שיער מה הסיבות שכדאי להכיר?

אפשר למצוא בשוק עשרות תכשירים ותוספי תזונה המבטיחים לנו שיער בריא וחזק, אין כל ספק כי תזונה נכונה חשובה לבריאות השיער אך רגע לפני שאנו רוכשים תכשירים יקרים או תרופות פלא עלינו לאבחן את נשירת השיער שלנו ולבחור את הפתרון המתאים בהתאם. לכל נשירת שיער סיבות משלה ויש לאבחן אותן למתן טיפול מדויק ויעיל.

ישנה אפשרות לביצוע בדיקה מיקרוסקופית של שורשי השיער ושל עור הקרקפת, כך ניתן יהיה לבחון בצורה מדויקת את המצב. נציין כי הבדיקה אינה כרוכה בכאבים או תופעות לוואי. בהתאם לתוצאות הבדיקה תורכב תכנית טיפול נקודתית לשיקום השיער.

נשירת שיער אצל נשים סיבות

תזונה לקויה, מחסור בברזל או ויטמינים, אורח חיים מתוח ולחוץ, מחלת עור, שימוש בתכשירי שיער עשירים בכימיקלים מזיקים, איסוף שיער הדוק, תופעות לוואי של תרופות, שינויים הורמונליים, גורמים תורשתיים.

נשירת שיער גברים סיבות

גורמים תורשתיים, מחלות הגורמות לנשירת שיער. בקרב גברים, נשירת שיער הסיבות מצומצמות יותר, מעטים המקרים בהם נשירת השיער הגברית נובעת מתזונה לקויה או שימוש רב בתכשירים קוסמטיים ומכשירים לעיצוב שיער בחום.

נשירת שיער חזקה סיבות

בקרב גברים נשירת שיער חזקה נובעת מגורמים גנטיים או כתוצאה של מחלה. הנשירה התורשתית אינה ניתנת לטיפול, אי אפשר יהיה למנוע אותה לחלוטין אך אפשר יהיה בהחלט לעכב אותה ולדחות את ההתקרחות לגיל מבוגר. נשירת שיער חזקה סיבות אצל נשים נובעת לרוב מגורמים הורמונליים, נשירה חזקה מופיעה לאחר לידה, במהלך הריון או במהלך גיל הבלות.

נשירת שיער מה הסיבות אם הכול תקין ?

יהיו גם מקרים בהם תוצאות הבדיקות חוזרות תקינות לחלוטין ולא ניתן יהיה לאבחן את הגורמים לנשירה. יהיו מקרים של נשירת שיער נשים סיבות קוסמטיות, נזקים של מייבש שיער או מחליק שיער גורמים לנשירה ופגיעה בשיער. במקרים אלו, רק הפסקת השימוש במכשירי עיצוב השיער תסייע להפסקת הנשירה ושיקום השיער.

חשוב להבין כי לכל נשירת שיער סיבות משלה אותן יש לאבחן, כמו כן, כדאי לזכור כי הטיפול בנשירה דורש סבלנות. רוב טכניקות הטיפול משיגות תוצאות רק לאחר מספר שבועות של טיפול, יש להיעזר בסבלנות ולהמתין להשפעת הטיפול.