נשירת שיער מוגברת – כל הסיבות

נשירת שיער הינה תופעה נפוצה, בעיקר בקרב גברים, אך לא רק הגברים סובלים ממנה אלא גם נשים, ילדים ונערות. במאמר זה נתמקד בסיבות שעשויות לגרום לנשירה בקרב אוכלוסייה זו. חשוב לציין כי בחלק מהמקרים ניתן לטפל בקלות יחסית אך חלק ממקרי הנשירה האחרים קשים יותר לטיפול.

להלן 13 גורמים שעשויים להוביל לנשירת שיער מוגברת אצל נשים, ילדים ונערות:

  1. גנטיקה – חלק מהנשים נושאות נטייה לנשירה ב- DNA.
  2. גיל – נשירת השיער יכולה להופיע בגילאים מבוגרים, מדובר על תופעה נפוצה ביותר.
  3. נשירת שיער מוגברת בהריון – במהלך ההיריון עשוי גופה של האשה להימצא במצב של חוסר ויטמינים ומינרלים משום שהעובר משתמש בהם כדי להתפתח.
  4. נשירת שיער מוגברת לאחר לידה – לאחר הלידה עשוי השיער להפוך לדק יותר ולנשור. נשים שלא מניקות סובלות מהנשירה עוד יותר משום שההנקה מסייעת להורמונים להתייצב. סיבה נוספת שעשויה להיות גורם הנשירה היא שמחזור צמיחת השיער השתנה.
  5. מחלות ותרופות – מחלות עור עשויות לפגוע בעור הקרקפת ובשורשים של השיערות – הדבר עשוי לגרום לנשירה. מחלות נוספות שעשויות לגרום לנשירה הינן מחלות שמלוות בחום, סוכרת, עודף שומנים בדם, אנמיה, מחלות לב ועוד. גם תרופות מסוימות עשויות לגרום לנשירה.
  6. נשירת שיער מוגברת אצל ילדים יכולה להופיע בעקבות המחלות – פטרת הקרקפת, אלופציה אראטה, בריחת טלוגן, התקרחות גרירתית ותלישת שיער.
  7. נשירת שיער מוגברת אצל נערות ונשים – תזונה- נערות ונשים רבות מבצעות דיאטות קיצוניות וסובלות מהפרעות אכילה קשות. במקרים אחרים עשויות הנערות והנשים לאכול מאכלים שאינם בריאים כמו למשל: ג'אנק פוד- כתוצאה מכך הגוף לא מקבל את הרכיבים שדרושים לו ועשויה להופיע נשירה.
  8. שגרת טיפוח מוגזמת והרגלים בעייתיים: נשירת שיער מוגברת אצל נשים ונערות – שימוש רב בתכשירים קוסמטיים, צביעת שיער, חמצון שיער, החלקות וכו' או צריכת אלכוהול, צריכת סמים וסיגריות פוגעים במחזור הגדילה של השערה.
  9. מצב נפשי – לחצים, דיכאונות וחרדות עשויים לגרום לנשירת שיער. תחושות אלו מאפיינות בני נוער רבים. יש לציין כי העידן המודרני ורווי המתחים עשוי לגרום ללחצים רבים.
  10. טיפול באקנה – חלק מהנערות לוקחות תרופות לטיפול באקנה, התרופות עשויות להחליש את השיער ולגרום לו לנשור.
  11. בעיות הורמונליות – שינויים הורמונליים חלים בעיקר בגיל ההתבגרות, בתחילת שימוש בגלולות, בעת הפסקת שימוש בגלולות, בעת לקיחת הורמונים אחרי לידה, במקרים של בעיות בבלוטת התריס, בגיל המעבר, במקרים של הפלה ועוד- שינויים אלו עשויים לגרום לנשירה.
  12. נשירת שיער מוגברת בקיץ – במהלך הקיץ עשוי השיער להיפגע מהכלור שבבריכה, מהשמש, ממי הים המלוחים ועוד, הדבר עשוי לגרום לנשירה.
  13. זרימת דם לקויה – כאשר זרימת הדם אינה טובה ולא מגיע מספיק דם לקרקפת, השיער לא מקבל את החמצן, הויטמינים והמינרלים הדרושים לצמיחתו, כתוצאה מכך הוא עשוי לנשור.

אלו היו 13 סיבות לנשירת שיער. כפי שציינו- בחלק מהמקרים ניתן לטפל בשיער ללא קושי רב ובחלק מהמקרים יש צורך באבחון וטיפול ממוקד. כדי לקבל את הטיפול הנכון יש לפנות אל רופא מנוסה.