נשירת שיער חזקה – כל הסיבות והגורמים

נשירת שיער הינה תופעה נפוצה אשר עשויה להופיע בעקבות מגוון גורמים, בחלק מהמקרים הנשירה נחשבת נורמלית ואין לייחס לה חשיבות אך במקרים אחרים כאשר נושרות יותר ממאה שיערות ליום מדובר על נשירת שיער חזקה. במאמר זה נציג בפניכם כמה גורמים מרכזיים שיכולים להיות הסיבה לנשירת השיער.

נשירת שיער חזקה – סיבות אפשריות:

1.תורשה – לפחות כ – 50% מהגברים נושאים נטייה גנטית שגורמת לנשירת שיער. נשירת שיער חזקה אצל נשים יכולה להיווצר גם היא בעקבות תורשה אך בכמות פחותה מאשר אצל הגברים.

2.מחלות – מחלות עור שונות כמו למשל: סבוריאה או פסוריאזיס בקרקפת עשויות לגרום לנשירת שיער חזקה, הסיבה לכך היא שהמחלות פוגעות באיזון של העור ושל שורשי השיער. מחלות אחרות שעשויות לגרום לנשירה הינן: מחלות לב, סוכרת, אנמיה, מחלות זיהומיות, מחלות חום ועוד.

3.תרופות – שימוש בתרופות שונות ביניהן: תרופות שמטפלות באיידס, כימותרפיה, תרופות שמטפלות בפטרת, אפילפסיה, דלקת פרקים, אקנה, דיכאון, יתר לחץ דם ועוד יכולות לגרום לנשירת שיער.

  1. חוסר איזון הורמונלי – הנשירה יכולה להיות תוצאה של חוסר איזון הורמונלי שמתרחש בגילאי המעבר, בגילאי ההתבגרות, כאשר מתחילים או כאשר מפסיקים לקחת גלולות, אחרי לידה, אחרי הפלה וכו' ועוד.
  2. בעיות בבלוטת התריס – בלוטת התריס אחראית על ייצור החלבונים, חילוף החומרים, הגברת כמות החמצן ועוד וכאשר הפעילות משתבשת (בעיקר במקרים של תת פעילות) עשויה להופיע נשירה.
  3. גיל – במקרים רבים תופיע נשירת שיער בגיל מבוגר. נשירה בגילאים מבוגרים נפוצה אצל שני המינים.
  4. בעיות בזרימת דם אל הזקיקים – כאשר לא מגיע לקרקפת מספיק דם עם מינרלים, חמצן וויטמינים השיער לא יכול לצמוח, הסיבות לבעיות בזרימת הדם מגוונות ויכולות להיות תוצאה של בעיות גב, שימוש בכיסוי ראש ועוד.
  5. לחץ נפשי – מתח, חרדות, טראומות, דיכאון ועוד עשויים לפגוע ביכולת הצמיחה של השיער, כמו כן, עשויה הנשירה להיות תוצאה של תלישת שיער אובססיבית (הפרעה נפשית).
  6. סמים, עישון ומשקאות אלכוהוליים – אחד הגורמים שמשפיעים על הזדקנות העור הינו עישון, כתוצאה מהעישון עשויים כלי הדם להתכווץ – דבר שפוגע בזרימת הדם ועלול להוביל לנשירה. שימוש בסמים ושתיית אלכוהול עשויים גם הן לפגוע במערכות הגוף ולהרוס את שורשי השיער.
  7. תזונה – חסר ברכיבים חיוניים, ביניהם: ויטמינים, מינרלים, מגנזיום, 12B, אבץ, חלבונים וכו' עשויים לגרום לנשירה. גם דיאטות חריפות עשויות לגרום לנשירה משום שהן אינן מספקות לגוף את האנרגיה הדרושה והגוף מתעדף את האנרגיה לפעולות קריטיות יותר.
  8. שמש, כלור או במילים אחרות – נזקים שמקורם בעונת הקיץ – חשיפה ממושכת לשמש עשויה לגרום לנשירת שיער. כמו כן, עשוי הכלור שנמצא בבריכות לגרום לנשירה.
  9. שימוש בחומרים כימיים – צביעת שיער, החלקות ועוד עלולות לגרום לנשירה.
  10. רעלים – חשיפה לזיהום אוויר, זיהום מים ועוד עלולים לגרום לדלקות בעור, דלקות אלו עשויות לגרום לנשירת שיער.
  11. עונות מעבר – הסתיו והאביב הין עונות נפלאות אך מכיוון שכמו הטבע שמתחדש – גם שערנו מתחדש ועובר ממצב של צמיחה למנוחה עשויה להיווצר נשירת שיער.

בין מגוון דרכי הטיפול בנשירת שיער ניתן לבצע טיפול באמצעות דיקור, טיפול בכדורים ותמיסות, טיפול מזותרפיה, טיפול לייזר, מעבר לתזונה נכונה ועוד.