נשירת שיער גנטית, מה ניתן לעשות כדי לעצור אותה?

למה זה קורה וכיצד הדבר בא לידי ביטוי?

אחד הגורמים המרכזיים לנשירת שיער הינו הגנטיקה. כאשר מדובר על גברים יהיו הסיבות העיקריות גנטיקה או הורמונים. לפי מחקרים שבדקו את הנושא התגלה כי לגברים מקריחים יש רמה גבוהה של אנזים שנקרא בשם: רקוטאז, אנזים זה אחראי על הפיכתו של הטסטוסטרון לדיהידרוטסטוסטרון, כאשר ישנה הגברה ניכרת בכמות הדיהידרוטסטוסטרון הופכות השערות לדקות וקצרות וזקיקי השיער נכנסים למצב מנוחה.

כאשר הנשירה נוצרת בעקבות גנטיקה והורמונים יסבלו הגברים מהופעת מפרצים ונשירה בקודקוד, בניגוד להם – אצל נשים שסובלות מנשירה תורשתית תופיע הנשירה במרכז של הקרקפת ולא יווצרו מפרצים. לפעמים תדלג הנשירה על דור אחד.

איך יודעים שמדובר על נשירת שיער על רקע גנטי?

לפני שמתחילים לטפל בנשירה במגוון הדרכים הקיימות יש לגשת אל רופא עור ולבצע כמה בדיקות שיגלו מהו מקור הנשירה והאם היא אכן גנטית ולא נובעת מדיאטה, שינויים הורמונאליים, לחץ וכו'. לאחר שנמצא מקור הנשירה יש לקבל טיפול מתאים.

6 דרכים שיכולות לסייע לאנשים שסובלים מנשירת שיער

מה אפשר לעשות עם נשירת השיער? מהם הטיפולים או הפתרונות האפשריים?

  1. שימוש בפרופסיה – התרופה מתאימה לגברים והוכחה כיעילה ביותר. ניתן לרכוש אותה באמצעות מרשם רופא. חשוב לדעת כי התרופה עלולה לגרום לירידה בחשק המיני, הפחתת נפח זרע, הגדלת חזה, ירידה בנפח של בלוטת הערמונית ועוד. ברוב המקרים תתחיל התרופה לעבוד אחרי כמה חודשים ויהיה ניתן לצפות בתוצאות לאחר שנה.
  2. מינוקסידיל – תכשיר שמיועד עבור נשים וגברים. התכשיר מחזק ומעבה את השיער. יש למרוח את המינוקסידיל על הקרקפת ולחזור על כך פעמיים ביום, נשים יכולות למרוח את התכשיר פעם אחת ביום.
  3. השתלת שיער – השתלת שיער מתבצעת על ידי השתלת זקיקים בריאים שהוצאו מהאזור האחורי של הקרקפת. הטיפול מתבצע בהרדמה מקומית. לאחר ההשתלה צומחות השערות באופן טבעי. כדי לקבל תוצאות איכותיות יש לבצע את הטיפול במכון מקצועי, מנוסה ואמין.
  4. מזותרפיה – טיפול מזותרפיה בנשירת שיער יתבצע על ידי הזרקת חומרים מזינים לעור הקרקפת, החומרים יספקו לשיער את הרכיבים החיוניים שיזרימו את הדם ויאפשרו לזקיקים לצמוח ולהתחזק. הטיפול נמשך כ – 45 דקות בממוצע ולאחר שלושה טיפולים יהיה ניתן להבחין בשיפור. כדי להגיע לתוצאות טובות יש לבצע כ – 7 טיפולים בממוצע ובחלק מהמקרים כדאי לבצע טיפול תחזוקה פעם בשלושה חודשים.
  5. טופיק – תכשיר שמכיל קרטין ופרוטאין שנתפסים בשיער ומכסים את הקרחות. התכשיר קיים בגוונים שונים כך שניתן להתאים אותו לצבע השיער.
  6. פאות ותוספות שיער – ניתן לרכוש פאות ייחודיות שמותאמות למבנה הראש והפנים ועשויות משיער טבעי לחלוטין. הפאות יכולות להיות מורכבות משיער מונגולי (שיער דק), שיער בסגנון אירופאי ועוד. באמצעות תוספות שיער טבעי ניתן לקבל מראה של שיער מעוצב ובריא. את התוספות מחברים באמצעות חיבורי שיער קטנים שאינם נראים ומקנים תחושה נוחה וטבעית.

* חשוב לציין כי אלו הן רק חלק מהאפשרויות לטיפול בנשירת שיער כך שאם הפתרונות שצוינו אינם מתאימים ניתן למצוא פתרונות אחרים. בהצלחה!