מניעת נשירת שיער אצל גברים – אפשרית בהחלט!

התקרחות גברית בעידן המודרני הפכה נפוצה מאוד, היום ישנם מקרים רבים של נשירת שיער משמעותית בקרב גברים כבר בגיל 20, ישנם לא מעט מקרים בהם הגבר מגיע לגיל 30 ללא שיער על ראשו. המומחים בתחום טוענים ברובם כי הגורמים להתקרחות הגברית הם בעיקר תורשתיים, אך הם מסכימים כי ניתן לעכב את הנשירה ובעזרת טיפולים גם להחזיר לגבר את צמיחת השיער אל הקרקפת.

מניעת נשירת שיער דורשת נקיטת יוזמה

מיד כאשר מתחילה הנשירה יש לאבחן את הגורמים ולהתחיל בטיפול. נשירת שיער של גברים אפשר לצמצם בעזרת תזונה, תכשירים תרופתיים ובהמשך הדרך גם טיפולי לייזר או טיפולי השתלת שיער. אם אביך וסבך קרחים סביר כי לא תוכל למנוע לחלוטין את ההתקרחות, אך תוכל ללא כל ספק לדחות את המועד וליהנות משיער עשיר למשך תקופה ארוכה יותר.

תרופות לטיפול בנשירת שיער גברית

קיימות בשוק היום שתי תרופות עיקריות לטיפול בנשירת שיער, התרופות הן פינסטריד ומינוקסידיל. הפינסטריד נמכרת בישראל תחת השם פרופציה, ניתן לרכוש אותה רק תוך הצגת מרשם רופא, התרופה מונעת תהליך בו הטסטוסטרון הופך להורמון די הידרו טסטוסטרון הגורם להתכווצות של זקיקי השיער. המחקרים מראים תוצאות טובות בקרב שני שליש מהגברים אשר נוטלים את התרופה, רוב המטופלים יראו שיפור תוך נטילת התרופה אך מיד עם הפסקת הטיפול הנשירה תחזור על עצמה.

המינוקסידיל הוא תכשיר תרופתי אותו יש למרוח על הקרקפת אחת ליום, אפשר לרכוש את התכשיר גם ללא מרשם רופא. ההשפעה של התכשיר תבוא לידי ביטוי בהאטת הנשירה, כ-15% מהמשתמשים בתכשיר מדווחים גם על צמיחה מחודשת של שיער, אך יש לציין כי שליש מהמשתמשים מדווחים כי לא חל כל שינוי בנשירת השיער.

איך למנוע נשירת שיער בשיטות טבעיות?

שמירה על שיער בריא וקרקפת בריאה חיוניים למניעת נשירת שיער, גברים ונשים מתבקשים להקפיד על אורח חיים בריא, לצמצם את כמות המתחים והלחצים, להקפיד על תזונה נכונה, לשלב באופן קבוע פעילות גופנית בסדר היום ולמהר לאבחן את הגורמים לנשירת השיער.

תזונה נכונה למניעת נשירת שיער תתבסס על צריכת כמות מספקת של חלבונים, ברזל, אבץ, ויטמינים ומינרליים, בין המזונות המומלצים למניעת נשירה נמליץ על גרעיני דלעת, אבוקדו, דגי ים, שיבולת שועל, ברוקולי, גזר. כדאי לשים לב לצריכה של אבץ וכמות מספקת של וויטמינים ממשפחת B.

המרצת זרימת הדם אל הקרקפת חיונית למניעת הנשירה וחיזוק זקיקי השיער, עליכם להקפיד על פעילות גופנית תוך ביצוע תרגילים ספציפיים המסייעים להמרצת זרימת הדם אל הראש. עיסויים באזור הקרקפת ובאזור הצוואר תורמים גם כן לחיזוק זקיקי השיער ובריאות הקרקפת.

מה כדאי לעשות כדי למנוע נשירת שיער גברית?

גברים יכולים וצריכים להילחם בנשירת השיער ולדחות את מועד ההתקרחות, עם התכשירים ושיטות הטיפול המודרניות אפשר לעשות זאת. גם אם ההתקרחות אצלכם במשפחה תורשתית אין כל סיבה שלא להילחם בה וליהנות מראש מלא שיער למשך תקופה ארוכה יותר.