נשירת שיער היא בעיה שכיחה המטרידה גברים ונשים כאחד

יש כמה סיבות להתקרחות בהן התחזוקה השותפת של השיער, ועל כך נשוכח עם המדען שמוליק גונן העוסק במחקר ופיתוח ביולוגי.

 

מה אנחנו עושים שכל כך פוגע בשיער שלנו?

יש כמה דברים שחלקם מיתוסים, גורם מספר אחד הוא הנושא של חפיפות,
יש מיתוס שלא בריא לחפוף את השיער לעתים תכופות כי זה מגביר נשירה, כמובן שזו שטות מוחלטת, אגב ההסתדרות הרפואית האמריקאית לפני שנים רבות עשתה מחקר על קבוצת ענק הוכיחו שלשיערה יש מחזור גידול קבוע משלה לא משנה מה נעשה, אלא אם כן נעשה שטויות,
בעקרון השיערה גדלה בממוצע כ 4 שנים ונושרת, זקיק כל 3 חודשים צובר כח, ומתחיל להצמיח שיערה חדשה, זהו ממוצע כמובן עם סטיות.
חפיפה תחופה אינה גורמת לנשירה מוגברת, בשום פנים ואופן לא והיא מומלצת במיוחד כמו בתנאי אקלים כמו שלנו, של חום ולחות והזעה הקרקפת צריכה להיות נקייה, העור חייב להיות נקי ונושם, אז חפפו כל יום.

 

האם צריך לחפוף בתכשירים שמתאימים?

בהחלט כן, יש היום תכשירים רבים שכותבים מעושר בקרם לחות, מבלי להיכנס לעיקרון אם צריך או לא, מכיוון שאלה חברות מסחריות, השמפו חייב להקציף טוב, בבסיסו השמפו מורכב מ 3 דברים בסיסים: דטרגנט, שומן ומים.
הדטרגנט הוא מקציף ומנקה אם יש ריכוז גבוה של קרם לחות ואין איזון אז השמפו לא מקציף.

 

נשירת שיער חוץ מדברים איומים שאנחנו עשוים לא נדבר על מי שתולש את השיערות זה בסופו של דבר עיניין תורשתי?

תורשה לא בהכרך חייבת לעבור מדור לדור אלה יכולה לעבור משלושה דורות קודם כאשר גנים מסוג מסויים נפגשים, זה לא משנה מכיוון שהתכשיר שלי ואולי גם תכשירים אחרים מטפלים בזקיק השיערה עצמו, זאת אומרת מבפנים.
הבריאות הפנימית שלנו גם משפיעה, כשאומרים תורשה ישנם חומרים מסויימים נניח בהתקרחות גברית רמה גבוהה של טסטוסטרון (לעומת אסטרוגן) גורמת להתקרחות בראש ולכן אם אני נותן תמצית צמחים שמטפלת בזקיק השיערה עצמו או בכל תופעה אחרת אז זה מנטרל את הפעולות האלה ומאפשר לשיערה לחיות ולפרוח.

 

צפו הסרטון מיוטיוב: המדען שמואל גונן – איך למנוע נשירת שיער:

 

כתיבת תגובה