איך למנוע נשירת שיער אצל נשים?

קיימים מגוון גורמים שעשויים להוביל לנשירת שיער בקרב נשים, הנשירה יכולה להיות תוצאה של תורשה, מחסור ברכיבים חיוניים כמו למשל: ויטמינים, המוגלובין, ברזל ועוד, דיאטות חריפות שגורמות לגוף לצאת מאיזון, ניתוח, חוסר איזון הורמונלי שנובע מפעילות לא תקינה של בלוטת התריס, רמה גבוהה של טסטוסטרון, מחסור לא סדיר, הפסקת גלולות הריון, לידה ועוד. כמו כן, יכולה הנשירה להיות תוצאה של לחץ מתמשך, תסמונת שחלות פוליציסטיות, מתיחת שיער, עיסוק אובססיבי בשיער, מחלות, תרופות שונות וטיפולים.

כמה סיבות.. איך יודעים למה השיער שלי נושר?

כדי לקבל את הטיפול המתאים יש לבצע אבחון אצל רופא מנוסה שמתמחה במחלות שיער ומחלות עור. לפני ביצוע הבדיקה תצטרך המטופלת לבצע בדיקת דם, לאחר קבלת התוצאות יוכל הרופא להבין מהי הבעיה ולהמליץ על הטיפול.

אז איך אפשר לטפל בנשירה? איך עוצרים נשירת שיער אצל נשים?

להלן 9 טיפולים אפשריים שעשויים למנוע את הנשירה:

  1. תרופות – ניתן לטפל בנשירת השיער באמצעות תרופות במרשם רופא, לפעמים ימליץ הרופא על שימוש באסטרוגן.
  2. טופיקבאמצעות תרסיס טופיק ניתן למלא קרחות, לכסות שורשים ולגרום לשערה להראות עבה יותר.
  3. רפואה משלימה – דיקור סיני, צמחי מרפא ותזונה מתאימה יכולים להשיב את הגוף למצב מאוזן, לחזק את המערכת החיסונית ואת מערכת הדם ולאזן את ההורמונים – איזון הגוף יסייע להשבת השיער.
  4. מינוקסידילמינוקסידיל הינו תכשיר נוזלי שגורם להרחבת כלי הדם וגירוי זקיקי השיער, נשים יכולות לטפל בנשירה באמצעות תמיסה של 2% ולבצע את הטיפול בכל יום. כשעתיים לאחר הטיפול ניתן לחפוף את השיער.
  5. מזותרפיה – טיפול מזותרפיה מתבצע על ידי הזרקת חומרים חיוניים שממרצים את הדם אל שורש השיערה, בצורה זו ניתן לספק לשיער את החסרים ולגרום לו להתחזק.
  6. פיאות ותוספות שיער – ניתן למצוא מגוון פאות ותוספות שיער איכותיות ולהתאים אותן לראש, למבנה הפנים ולסגנון האישי.
  7. אכילה נכונה ושימוש בתוספי תזונה – דיאטות קיצוניות שמונעות מהגוף רכיבים חיוניים עשויות לגרום לנשירה. כמו כן, עשויה אכילת מאכלים שמנים וסוכרים לגרום לנשירה. כדי לעצור את נשירה השיער ולאפשר לו לצמוח יש לשנות את התזונה. בין המאכלים המומלצים ניתן למצוא: קטניות, ביצים, אפרסמון, שמן חמניות, שיבולת שועל, סינטה ועוד. תוספי התזונה המומלצים הינם: ברזל, ויטמין K,A,B וכו', אבץ, מגנזיום ועוד.
  8. מכשירים מעולם הרפואה האסתטית – מכשירים שונים שמתבססים על לייזר, גלי רדיו וכו' יכולים לגרות את זקיקי השיער ולגרום להם לצמוח.
  9. השתלת שיער – במידה ומופיעה רצועת שיער צפופה ניתן לבצע את השתלת השיער, אם אין רצועה בה השיער צפוף סביר להניח שלא יהיה ניתן לעבור את ההשתלה משום שיש לקחת את השיער מאותה הרצועה.

אלו היו 9 טיפולים אפשריים שיוכלו לסייע לכם להשיב את השיער. בהצלחה!