אבחון נשירת שיער והתקרחות ומה צריך לעשות כדי לטפל בהם

אם אתם סובלים מנשירת שיער שמובילה להתקרחות או רק מנשירת שיער מוגברת עליכם ללכת להיוועץ עם רופא על מנת לאבחן את התופעה. במהלך האבחון הרופא ישאל אתכם מספר שאלות על מצבכם הבריאותי כדי להבין אם נשירת השיער או ההתקרחות שנובעת ממנה קשורה למחלה מסוימת, הורמונים, חוסר ויטמינים הקשור לתפריט אכילה. את כל אלה יברר הרופא ויבדוק במהלך האיבחון אך יש גורם שהוא המשפיע ביותר על נשירת שיער וקורם לבסוף לקרחת או אם נהיה יותר ספציפית – להתקרחות גברית והוא תורשתיות, נשירת שיער והתקרחות שהגורם להם היא תורשה העוברת מההורים באמצעות הגנים היא השכיחה ביותר אצל גברים, אצל נשים יש גורמים שונים שמשפיעים על נשירת שיער מוגברת וזה ההורמונים של גיל ההתבגרות או בשקופת ההיריון ולאחריה.

הרופא אבחן את מקור נשירת השיער וההתקרחות – מה עושים האלה ואיך מטפלים?

הטיפל הוא בראש ובראשונה צריך להיות מותאם לאבחון, שי מגוון טיפולים לעצור התקרחות ונשירת שיערף אם הובחנו שחסרים ויטמינים אז יש לבנות תפריט חדש בעזרת תזונאית וקבלת תוספי וויטמינים מתאימים מהרופא, אם הבעיה היא הורמונלית אז יש להמתין תקופה מסויימת עד שתהיה רגיעה והתייצבות ההורמונים וכולי….

יש טיפולים באמצעות תרופות, משחות וכדורים למניעת נשירת שיער והתקרחות גם לגברים וגם לנשים כמובן מתן הטיפול צריך להיות לאחר אבחון רופא וכמובן מרשם רפואי על ידי הרופא אם צריך, יש תכשירים רפואיים כדוגמת: מינוקסי, רוטס HR, פרופסיה ועוד ועוד…

כתיבת תגובה