נשירת שיער אצל גברים בישראל היא תופעה נפוצה ביותר שבדרך כלל מובילה להתקרחות, ניתן לטפל בתופעה ולעצור אותה, במאמר זה תקבלו את כל המידע על נשירת שיער גברים.

36715735_sנשירת שיער גברית יכולה להתחיל כבר בגיל ההתבגרות שנע בין גיל 15-19 אולם היא יותר נפוצה ובולטת אצל מרבית הגברים בגילאים שבין 20-35 ומגיל זה מדוחים גברים רבים על נשירת השיער עד לגיל המעבר. תופעה זו של נשירת שיער לגברים מתחילה במפרצים ומדרדרת לנסיגת השיער מהקו הקדמי של הראש ומשם הדרך לקרחת בטוחה, התהליך הוא אינו פתאומי והוא קורה בשלבים אך יש מקרים שנשירת שיער פתאומית אצל גברים הכן קוראת ויש לשים לב האם מדובר בבעיה רפואית ולא תורשתית.

מהם הסיבות לנשירת שיער גברית?

יש הרבה סיבות לנשירת שיער אצל גברים שבסופו של דבר גורמים להתקרחות, מחקרים הראו ששיער שנושר אצל גברים צומח בצורה יותר מוחלשת או שאינו צומח שוב נגרם בגלל חומר על הקרקפת הנקרא דיהידרוטסטוסטרון (DHT) הנגרם מהפרשה של הורמון הטסטוסטרון, עודף של חומר זה גורם לזקיקי השיערה לא להצמיח שיערות וחלק מהטיפולים שעליהם נדבר בהמשך נלחמים ב DHT.

– סיבה תורשתית: סיבה זו היא הגורם המרכזי והמוביל בנשירת שיער לגברים הערכה אומרת שזו 90% מכללת הסיבות, אם לאבא שלכם או לאחים או לדודים יש קרחת אז סיכויים טובים מאוד שגם לכם תהיה נשירת שיער שתוביל לקרחת.

– הורמונים: ההורמונים גורמים לנשירת שיער מוגברת בגיל ההתבגרות ובגיל המעבר במיוחד מפשיע במיוחד על גברים, לכן אנחנו יכולים לראות כבר בגיל הבגרות נערים עם שיער דליל מאוד או מקריחים.

– מצב נפשי: מצב נפשי של לחץ ומצוקה יכולים לגרום לנשירת שיער גברית לכן אנחנו ממליצים לגבר שיבחן אם זו הסיבה ואם כן אנחנו ממליצים להירגע בכל דרך כי אם זה הגיע למצב של נשירת שיער אז זה תמרור ללחץ נפשי רב והגוץ זקוק להרפיה מלחץ זה.

– תזונה וויטמינים: תזונה לא נכונה ולא בריאה יכולה לגרם לחוסר ויטמינים חיוניים כמו אבץ וברזל שחיוניים לצמיחה ושימור של השערות לא רק אצל גברים אלה גם אצל נשים, במקרים מסוימים רופא ימליץ לכם לשנות הרגלי אכילה על ידי תזונאית ומתן ויטמינים להשלמת החוסר הדרוש, גברים תזונאית זו לא מילה גסה, היא תעזור לכם באמצעות תזונה נכונה לשפר את המצב.

– ניקיון והיגיינה: חשוב לשמור על ניקיון והיגיינה כדי, חפיפה טובה של הראש בעזרתו של שמפו נגד נשירת שיער לגבר יכולה להועיל.

– מחלות: יש מחלות רבות שיכולות לגרום לנשירת שיער כמו סכרת, לחץ דם גבוה וכו'…לכן ההמלצה היא ללכת לרופא על מנת לאבחן את הגורם לנשירת שיער כדי לשלול מחלה מסוימת שלפעמים מתבטאות בנשירת שיער חמורה אצל גברים ולא רק בראש אלא גם בכל הגוף.

אנחנו ממליצים בחום להיפגש עם רופא עור שמתמחה בנושא נשירת שיער לגבר כדי לשלול מחלות ולאבחן את תופעת הנשירה כדי להתאים את הטיפול הטוב ביותר.

איך מטפלים בנשירת שיער אצל גברים?

לנשירת שיער גברית יש פתרון, אך הוא תלוי באבחנה של סיבת הנשירה על ידי רופא, נדבר כאן על פתרונות שהסיבות הם: תורשתיות, תזונה וויטמינים, ניקיון והיגיינה:

משחות ותכשירים למניעת נשירת שיער – יש משחות מאוד מומלצות כמו מינוקסי שהוכיחו יעילותן בקרב האוכלוסייה הגברית, תכשירים אלה מורידים את רמת ה DHT מהקרקפת וכך השיער מפסיק לנשור וכמן כן תכשירים אלה מרחיקים את הקרחת מהראש. השימוש במינוקסי אפשרי לגברים מגיל 18 ועד 65, סוג המינוקסי המומלץ לגברים הוא מינוקסי 5.

– כדורים נגד נשירת שיער לגברים – יש כדורים כמו פרופסיה שמצליחות להוריד את רמת ה DHT, כדורים אלה עושים את העבודה והוכחו כיעילים לפי הנתונים שיש בידנו כ 90% מהגברים שלקחו את הפרופסיה דווחו על עצירת נשירת השיער ו – 65% דווחו על צמיחת שיער מחודשת, החסרונות של כדורי הפרופסיה הם תופעות הלוואי שמתבטאים ב: ירידה בחשק המיני, בעיות פריון ועוד… לכן גברים רבים בוחרים בפתרונות אחרים ויש כאלה.

נשירת שיער גברים טיפול באמצעות ויטמינים -חוסר ויטמינים חיוניים כמו ברזל ואבץ לשימור השיער יכול למנוע בגלל תזונה לא נכונה, אם לאחר בדיקות אצל רופא ימצא מחסור בוויטמינים אלו תקבלו אותם כתוספת בכדורים וכמו כן תתבקשו לשנות את הרגלי התזונה כדי ויטמינים אלו יתקבלו  מהמזון שאותו אתם אוכלים.

– טיפול טבעי נגד נשירת שיער גברית – יש טיפות ותמיסות או שמפו המבוססים על צמחי מרפא כדוגמאת: רוזמרין, פשתן, הדס, סרפד ועוד…. שבהם מינרליים וויטמינים היכולים לעזור במקרה של נשירת שיער,

פתרון לנשירת שיער באמצעות תרופות סבתא – יש לציין שטיפולים טבעיים ותרופות סבתא עוזרים רק לאחוז מסוים של הגברים ואם אתם רוצים לחסל את תופעת נשירת השיער פנו לטיפולים יותר יעילים כדוגמת כדורים ומשחות כגון מינוקסי או טיפולים המבוססים על מינוקסידיל, בגדול תרופות סבתא מבוססות על הטיפולים הטבעיים לנשירת שיער לגברים.

טיפול בנשירת שיער לגברים ברפואה הסינית – אנחנו רואים שבכתובים נשירת שיער שהפתרון לנשירת שיער גברית ברפואה הסינית מתבססת על הצמחים הטבעיים שהזכרנו למעלה, בנוסף לצמחים ברפואה הסינית שמים דגש רב לקשר בין תזונה נכונה לנשירת שיער וכמו כן קיים דיקור סיני לטיפול בנושא,  רפואה סינית היא בקטגוריה של הטיפולים הטבעיים שלנו.

שמפו נגד נשירת שיער לגבר – יש שמפו מיוחד לגבר שיכול לעזור ולמנוע מהשיער לנשור, יש לציין ששמפו זה הוא טיפול בנוסף לטיפול אחר ואין לתלות בו את כל התקוות לכן שנשירה תעלם לחלוטין אמצעותו.

איך למנוע נשירת שיער אצל גברים?

אם אתם שואלים את עצמכם, איך מונעים נשירת שיער אצל גברים? זה אומר שאתם כבר רוצים לפעול ולסיים את תופעת נשירת השיער כמה שיותר מהר, שיער נושר יכול להוביל לקרחת לכן אנחנו ממליצם ללכת ישר לטיפולים המוכחים והיעילים ביות הקיימים היום, מניעת נשירת שיער גברים ושימור המצב הקיים בטכנולוגיה הכי חדישה, בשיטה זו מתיזים לקרקפת הגבר את החומר הפעיל המינוקסי במהירות של 200 מטר לשניה, אנחנו ממליצים בחום על הטיפולים האלה אם אתם רוצים להבטיח שהשיער יפסיק לנשור, טיפול זה מומלץ על ידי גברים ששיערם הפסיק לנשור אחרי טיפולים אילו.

כתיבת תגובה